۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
پیاده سازی ۲۳ راهبرد روان سازی طرح در شرکت ملی فولاد
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن اعلام داد

پیاده سازی ۲۳ راهبرد روان سازی طرح در شرکت ملی فولاد

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از پیاده سازی ۲۳ راهبرد برای روان سازی و تحقق اهداف در شرکت ملی فولاد ایران خبر داد.

به گزارش بازار، وجیه الله جعفری در جلسه پایش برنامه‌ها و اقدامات شرکت ملی فولاد ایران گفت: این شرکت، به منظور تحقق اهداف در طرح‌های فولادی، برای هر طرح مشکلات فعلی و آتی را مورد سنجش قرار دهد و پایش امور را به عنوان یک اولویت ببیند.

وی با بیان اینکه در اصلاح ساختار صنعت فولاد نگاه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها توسعه پایین دست زنجیره است، افزود: در پایین دست صنعت فولاد، ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و باید برای آن رویکرد توسعه‌ای داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۴ تا ۶ میلیون تن از شمش فولاد از طریق کوره‌های القایی در بخش خصوصی تولید می‌شود، گفت: این شرایط باعث شده تا شرکت‌ها نیاز به "آهن قراضه" داشته باشند در صورتی که در حوزه قراضه نیاز به اقدامات بیشتری است.

جعفری با تاکید بر اینکه حوزه آهن قراضه می‌تواند در زنجیره فولاد و توسعه آن نقش داشته باشد، افزود: مدیریت این بخش و هدایت آن به زنجیره فولاد از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت ملی فولاد در این زمینه، برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو، بهره مندی شرکت ملی فولاد از تسهیلات صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی در استفاده از ظرفیت "دانش بنیان ها" را از دیگر سیاست‌های توسعه‌ای خواند و بر آن تاکید کرد.

در این نشست مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران نیز گفت: تعریف طرح‌های توسعه‌ای برای ایجاد ظرفیت‌های مورد نیاز فولاد کیفی و فروآلیاژها و استفاده از فناوری‌های روز برای تبدیل سنگ آهن کم عیار به فولاد خام از جمله اقدامات شرکت ملی فولاد است.

محمد آقاجانلو افزود: بررسی احداث بنادر خاص برای جمع آوری قراضه خاورمیانه و بررسی امکان احداث پروژه‌های پرد پلاس از برنامه‌های این شرکت به شمار می‌رود.

وی گفت: در حال حاضر شاهد تولید آهن اسفنجی در طرح‌های فولادی هستیم و پروژه‌های فولادسازی سفیددشت، قائنات، میانه، نی ریز و شادگان به طور متوسط بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

کد خبر: ۱۴۸٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha