۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
افزایش تولید مسکن با اعطای مجوز ساخت و ساز به خود مردم امکان‌پذیر می‌شود
نماینده مردم ارومیه در مجلس:

افزایش تولید مسکن با اعطای مجوز ساخت و ساز به خود مردم امکان‌پذیر می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس خواستار رسیدگی وزارت راه و شهرسازی به وضعیت تعاونی‌های مسکن ارومیه و تعیین تکلیف متقاضیان شد.

به گزارش بازار، سیدسلمان ذاکر در جلسه علنی امروز(یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک عید فطر، روز کارگر و روز معلم به این دو قشر عمرانی و فکری و مظلوم، گفت: مردم آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه متأسفانه هنوز در شعله های آتش مشکلات اجتماعی، اقتصادی و رفاهی می سوزند و می سازند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل نخست، مشکل تعاونی های مسکن است که مردم بیش از ۲۰ سال پیش از تعاونی های مسکن، زمین خریداری کرده اما هرگز در طول این مدت نه تنها امکان ساخت، اسکان، فروش نداشته بلکه صاحب زمین هم نشده اند و امروز به دلیل فشار مستأجری و اجاره بها، عدم آرامش، سخت دچار آسیب جسمانی و روحانی شده و حتی متأسفانه جان خود را به خاطر غم و غصه مسکن از دست داده اند.

وی در ادامه خطاب به وزیر راه، شورای شهرسازی، سازمان ملی زمین عنوان کرد: آیا صدای ناله و نفرین چند هزار نفر از اعضای مساکن تعاونی در ارومیه را نمی شنوید؟ اگر نمی شنوید که وای به حالتان که نفرین مردم ندار، بی سرپرست، یتیم و بازنشسته را پشت سر دارید. اگر هم می شنوید و درد آنها را می دانید، چرا اقدام به حل مشکل آنها نمی کنید؟ آیا این اهمال و سهل انگاری نیست؟ مقصر کیست و موانع چیست؟ اگر موانعی وجود ندارد پس مشکل از کجاست؟ از مسکن و شهرسازی، سازمان ثبت اسناد، منابع طبیعی، امور اراضی، شهرداری، مسئولان نظارتی و یا دادگستری؟

ذاکر در ادامه با بیان اینکه مردم باید چند سال دنبال مال خود بگردند؟ خاطرنشان کرد: شورای عالی شهرسازی، سازمان زمین ملی و مسکن تکانی بخورید. مردم را به تهران نکشانید و به داد مردم مساکن غرب، عطار، عرفان و رزمندگان برسید. به داد مردم مساکن پرواز، یاد یاران و جانبازان برسید. به داد مردم مساکن امید، امیریه، آزالیا، اندیشه برسید. بیایید به اعضای تعاونی مردم مساکن کهرم ساحلی، شهرداری، پلسنگ، پریدر، گلشهر ۱ و ۲، برسید. بیایید مردم مساکن قطعه ۵۱۶ بسیجیان، بیت المقدس، اداره کل زندان و بهزیستی را دریابید. تعداد زیادی تعاونی در یک شهر داریم و مشکلات آنها بسیار زیاد است. مشکل سرداران ۲ را حل کنید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه باید مجوز ساخت به خود مردم داده شود، عنوان کرد: برخی از مردم زمین های ۶۰ و ۷۰ متری دارند اما نمی تواند ساخت و ساز کنند لذا باید تولید مسکن را از این طریق افزایش داد. افرادی که در ساخت و ساز فعالیت داشته و منشأ اشتغال و درآمدزایی هزاران نفر می شوند، خوابیده اند که باید به داد آنها رسید.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در پایان اظهار داشت: اساسنامه گلمانخانه، شهر جدید را در هیأت وزیران تصویب کنید همچنین جاده این شهر و جاده چیچست نور ندارد که وزارت نیرو باید آن را تأمین کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha