۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
حضور اتباع غیرمجاز در نوشهر سفره کارگران بومی را کوچک‌تر کرد
در گفتگو با بازار؛

حضور اتباع غیرمجاز در نوشهر سفره کارگران بومی را کوچک‌تر کرد

نوشهر- بیژنی، مسئول انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی نوشهر، حضور کارگران غیرمجاز افاغنه در شهرستان را سبب کوچکتر شدن سفره کارگران بومی دانست.

بهزاد بیژنی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تصویب بیمه کارگران ساختمانی در مجلس اظهار داشت: این طرح چندسال اجرا شد ولی در سال های بعد دست هایی برای سهمیه بندی بیمه ورود پیداکردند و ماده ۵ بیمه تامین اجتماعی را به آن اضافه کردند.

وی افزود: غرامت ایام بیماری و بیکاری در این بیمه حذف شد و سن بازنشستگی در آن به ۳۵ سال افزایش یافت و وعده ها برای بیمه شدن کارگران ساختمانی محقق نشده است.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر بیمه کارگران ساختمانی انجام نمی شود و در این شهرستان بیش از هزار و ۲۰۰ نفر پشت نوبت برای بیمه شدن قرار دارند.

بیژنی تصریح کرد: آن هایی که بیمه را قطع کردند درواقع پا روی خواسته ها و مطالبات این قشر گذاشته اند زیرا امنیت کار و شغل کارگران به این بیمه بستگی دارد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نوشهر یادآور شد: اگر حادثه ای برای کارگران ساختمانی رخ دهد این واقعه کارگر و خانواده اش را تحت تاثیر قرار خواهد می دهد و سبب بروز معضلاتی می شود.

وی با اظهار اینکه کارگران ساختمانی جزو اقشار بزرگ جامعه به شمار می روند، گفت: بخش ساختمانی کمک بزرگی به اقتصاد کشور می کند و امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از کارگران به سن پیری و بازنشستگی رسیدند و کارگران جدید جزو افراد تحصیل کرده و جوان هستند.

وی با اشاره به مشکل مسکن کارگران و وجود اتباع بیگانه در منطقه اظهار داشت: اتباع بیگانه به صورت غیرمجاز در منطقه وجود دارد که با توجه به تورم و بیکاری، سبب شده سفره کارگران بومی روز به روز کوچکتر شود.

بیژنی ساماندهی کارگران حاشیه خیابان ها را الزامی دانست و گفت: باید جایگاه هایی درخور و شان این کارگران ایجاد شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • وحید غلامیان IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      من کارگر ساختمانی با ۳ فرزند و۳۲ سال سابقه بیمه و زیر خط فقر چرا بدون شرط سنی با۴۶سال سن و ناتوانی کار بازنشسته نمیشوم؟