۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
اجرای قانون جامع معلولین نیازمند ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اجرای قانون جامع معلولین نیازمند ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات سازمان بهزیستی را ۴۷ درصد افزایش داد و این هدیه ای از طرف مجلس برای جامعه هدف سازمان بهزیستی بوده است.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال کمال حسین پور در خصوص انجام ماموریت های سازمان بهزیستی، گفت: یکی از نگرانی های جدی ما در رابطه با سازمان بهزیستی بوده چرا که مخاطبین این سازمان جزو ضعیف ترین و مظلوم ترین اقشار جامعه هستند.

وی ادامه داد: زمانی که آقای حسین پور دغدغه خودشان را بیان کردند آغاز کار بنده در وزارت کار بوده و بودجه سازمان بهزیستی نیز بسته شده بود، این سازمان به شدت هزینه محور بوده و اگر بخواهیم مستمری پرداخت کنیم و یا خدماتی برای معلولین و سالمندان داشته باشیم نیازمند به منابع مالی است که متاسفانه در آن زمان منابع به قدر کافی نبود و ما در حد توانمان کار کردیم.

عبدالملکی اضافه کرد: خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی برای سازمان بهزیستی توسط مجلس انقلابی در نظر گرفته شده است و افزایش ۴۷ درصدی بودجه این سازمان هدیه مجلس به مخاطبین، معلولین، زنان سرپرست خانوار و اقشار آسیب پذیر و نیازمند بوده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات پیش بینی شده برای سازمان بهزیستی در بودجه ۱۴۰۱ فراتر از لایحه دولت بوده است، اضافه کرد: در بخش تبصره ۱۴، ۴۷ درصد افزایش اعتبار برای بهزیستی داریم و در مجموع ردیف ها ۴۶ درصد و از حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۲۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار رسیدیم و در بخش تسهیلات قرض الحسنه نیز در بودجه سال جاری ۲۱۷ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما در سازمان بهزیستی به منابع مالی احتیاج داریم که امسال منابع تقویت شده و قطعا عملکرد سازمان نیز تقویت خواهد شد، هرچند که این اعتبارات کافی نیست و نیازمند توجه نمایندگان مجلس در بودجه های آتی هستیم چرا که تنها برای اجرای قانون جامع معلولین به ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

کد خبر: ۱۴۸٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha