۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
فاصله بین قیمت آرد نانوایی و صنف و صنعت باعث فساد می‌شود
معاون بازرسی و نظارت صمت گلستان:

فاصله بین قیمت آرد نانوایی و صنف و صنعت باعث فساد می‌شود

گرگان- اصغری، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان گفت: فاصله و شکاف قیمتی آرد نانوایی و صنف و صنعت باعث فساد و عدم توازن در عرضه و تقاضا می‌شود.

علی اصغر اصغری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وقتی قیمت آرد مورد نیاز صنف و صنعت افزایش می‌یابد به بالطبع یک فاصله قیمتی بین آرد دولتی نانوایی‌ها و آرد آزاد برای صنف و صنعت ایجاد می‌شود که این دو قیمتی شدن باعث فساد و عدم توازن در عرضه و تقاضا می‌شود.

وی ادامه داد: به عبارتی بخشی از کسانی که دسترسی به آرد نانوایی دارند، می‌توانند این آرد را با اندکی تبدیل و هماهنگی با کارخانجات آرد از قیمت دولتی به آزاد تبدیل کنند.

اصغری از اختلاف قیمت آرد نانوایی و صنف و صنعت به عنوان نقص یاد کرد و گفت: این موضوع باعث کسری در میزان آرد مورد نیاز نانوایی‌ها می‌شود بنابراین تغییر در قیمت آرد صنف و صنعت بی تاثیر بر وضعیت نانوایی‌ها نخواهد بود.

وی با بیان این نکته که به طور قطع در حوزه نانوایی‌ها دچار مشکلاتی از جهت عرضه شبکه آرد خواهیم شد، افزود: وقتی آرد از شبکه نانوایی‌ها خارج شود مطمئناً تولید نان کاهش خواهد یافت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان یادآور شد: با توجه به ثابت یا افزون بودن تقاضای مردم برای دریافت نان به عنوان قوت قالب، این موضوع باعث مشکلات بعدی برای مصرف کننده نان خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۸٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha