۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کارگران «طلاسازی» اصفهان جذب مشاغل کاذب شده‌اند/ لزوم توجه به رویکردهای صادراتی
رئیس اتحادیه طلا فروشان اصفهان:

کارگران «طلاسازی» اصفهان جذب مشاغل کاذب شده‌اند/ لزوم توجه به رویکردهای صادراتی

اصفهان - شیشه بران؛ رئیس اتحادیه طلا فروشان اصفهان گفت: بسیاری از نیروهای کارگاه‌های طلاسازی، اکنون جذب مشاغل کاذب شده‌اند اما همین محصول، به دلیل تنشهای جهانی، بازار امنی برای سرمایه گذاران شده است.

هوشنگ شیشه بران در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از ابتدای امسال قیمت طلا و سکه بسیار در نوسان بوده است و پیش بینی‌ها ر اسخت می کرد، اظهار کرد: باید توجه کنیم که ای نروزها با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، خرید این محصول که روزی مورد توجه همه اقشار جامعه بود، دیگر جزو اولویت های اصلی آنها به شمار نمی رود.

وی با بیان اینکه این امر اقتصاد شاغلان این عرصه را تحت تاثیر قرار می دهد، بیان کرد: در این شرایط خاص، کمبود مواد اولیه برای تولید طل یکی از مهمترین مشکلاتی است که کارگاه های طلا سازی با آن روبرو هستند که نوسانات قیمتی طلای ساخته شده را هم به دنبال داشته است.

چراغ بازار تولیدات طلا، کم سوتر از همیشه/سرمایگذاران وضعیت خوبی دارند
رئیس اتحادیه طلا فروشان اصفهان تاکید کرد: این نوسانات در نهایت موجب افزایش شدید قیمت ایجاد محوصلات بر پایه طلا شده است و کارگاه ها یکی پس از دیگری به علت اینکه نمی توانند مواد اولیه گران بخرند تعطیل می شوند.

وی با اشاره به اینکه کارگران این صنف وضعیت خوبی ندارند، ادامه داد: بسیاری از نیروهای کارگاه‌های طلاسازی بعد از تعطیلی کارگاه تا مدتی بیمه بیکاری داشتند اما اکنون این نیروها بیشتر جذب مشاغل کاذب شده اند و چراغ بازار تولیدات طلای اصفهان کم سو تر از همیشه شده است.

پیگیری جدی صادرات طلا، ضرورتی انکارناپذیر
شیشه بران با بیان اینکه در صورت ادامه این وضعیت پیش بینی می کنیم که بازار طلا رونق سالهای قبل را نداشته باشد، تاکید کرد: در چنین شرایطی باید راه حلی جایگزین پیدا کنیم که از جمله این موارد افزایش صادرات طلا در همه دنیا است اما تاکنون امکان این امر نیز به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های صادراتی وجود نداشته است اما وقت آن رسیده که این عرصه را به شکل جدی دنبال کنیم.

وی افزود: بدین ترتیب باید بگوییم در طول دو سال گذشته شیوع کرونا و برپانشدن مجالس شادی بر رکود بازار طلا و نبود صادرات افزوده است اما نباید فراموش کنیم که ناآرامی بازار جهانی نیز بر قیمت طلا بسیار تاثیرگذار بوده است.

ناآرامی های جهانی و افزایش قیمت طلا
رئیس اتحادیه طلا فروشان اصفهان گفت: در طول ماه های گذشته تنش میان روسیه و اوکراین موجب افزایش یک سرمایه گذاری امن برای معامله گران و سرمایه گذاران طلا شده و باعث شد قیمت اونس جهانی افزایش یابد.

وی ادامه داد: از سویی بازارهای مالی در انتظار نتیجه مذاکرات ایران با جهان هستند و در صورت توافق احتمال ریزش بسیاری از قیمت‌ها از جمله طلا وجود دارد که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

کد خبر: ۱۴۸٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha