۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۲
۱۰ بانک بزرگ جهان در ۲۰۲۲؛ آسیا، بر بام مالی دنیا
پیشتازی شرقی ها ادامه دارد

۱۰ بانک بزرگ جهان در ۲۰۲۲؛ آسیا، بر بام مالی دنیا

دارایی های ۱۰ بانک بزرگ جهان نشان می دهد که کفه شرق در بازار پولی – بانکی سنگین شده به نحوی که ۵ بانک اول دنیا در آسیا هستند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: چهار بانک چینی در صدر فهرست ۱۰ بانک بزرگ جهان برای سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند که عبارتند از: بانک صنعتی و تجاری چین، بانک ساختمانی چین، بانک کشاورزی چین و بانک چین.

به طور کلی موفقیت و ثروت اکثر بانک های جهان علاوه بر عوامل دیگر مدیون عملکرد اقتصادی کشورهایشان است. از این رو می توان حدس زد که بانک های بزرگ در کدام کشورها هستند! البته جای تعجب دارد که بانک های هندی در میان لیست نیستند.

در ادامه به ترتیب ۱۰ بانکی که از نگاه ویلتی گوریلا در جایگاه های دهم تا اول دنیا از لحاظ دارایی در لیست ۲۰۲۲ قرار گرفته اند را مشاهده و می خوانید:

جایگاه دهم متعلق به گروه کریدیت اگریکول « Credit Agricole» است.

۱۰ بانک بزرگ جهان از نظر دارایی در ۲۰۲۲  کدامند؟

گروه فرانسوی کریدیت اگریکول بزرگترین موسسه مالی تعاونی در جهان است و این گروه که مقر آن در مونتروژ فرانسه است، متشکل از سی و نه بانک منطقه ای و شبکه گسترده ای از بانک های محلی است. این گروه کنترل بسیار بزرگی را در بخشی ازسیستم بانکی فرانسه دارد و دارایی های آن حدود ۲.۱۳ تریلیون دلار تخمین زده می شود.

نهم: بانک آمریکا

۱۰ بانک بزرگ جهان از نظر دارایی در ۲۰۲۲  کدامند؟

بانک آمریکا که در سال ۱۷۸۴ تأسیس شد، دومین مؤسسه بانکی بزرگ در ایالات متحده آمریکا است که خدمات بانکی مختلفی از جمله بانکداری تجاری و سرمایه گذاری و مدیریت ثروت را ارائه می دهد و با دارایی ۲.۳۵ تریلیون دلار در رتبه نهم فهرست قرار دارد.

هشتم: بانک بی ان پی پاریباس «BNP-Paribas»

۱۰ بانک بزرگ جهان از نظر دارایی در ۲۰۲۲  کدامند؟

بانک بی ان پی پاریباس «BNP-Paribas» در سال ۲۰۰۰ به دنبال ادغام بانک ملی پاریس با پاریباس تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در پاریس است و بیش از ۱۹۰۰۰۰ کارمند دارد. دارایی های این بانک ۲.۳۳ تریلیون دلار اعلام شده است.

هفتم: اچ اس بی سی HSBC

۱۰ بانک بزرگ جهان از نظر دارایی در ۲۰۲۲  کدامند؟

بانک سرمایه گذاری چندملیتی انگلیس "HSBC" با دارایی ۲.۵۵ تریلیون دلار در جایگاه هفتم قرار دارد. این بانک دارای بیش از ۱۰۰۰ شعبه و ۸۰ دفتر در انگلیس، ۴۶۰ دفتر در ایالات متحده آمریکا و دارای بیش از چهار میلیون مشتری است. دفتر مرکزی آن در لندن است و بیش از ۲۳۵ هزار کارمند دارد.

ششم: جی پی مورگان چیس

۱۰ بانک بزرگ جهان از نظر دارایی در ۲۰۲۲  کدامند؟

بانک جی پی مورگان بزرگترین بانک در ایالات متحده آمریکا و ششمین بانک بزرگ جهان با دارایی ۲.۶۲ تریلیون دلار است.

شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی چندملیتی است، که ریشه‌های تأسیس آن به سال ۱۷۹۹ بازمی‌گردد. این مؤسسه در نتیجه ادغام شمار بسیاری بانک و شرکت خدمات مالی تشکیل شده‌است، اما شکل کنونی آن، حاصل ادغام کمیکال بانک و چیس منهتن بانک، سپس خریداری هر ۲ بانک توسط شرکت جی. پی. مورگان اند کو و در نهایت ادغام هر ۳ مؤسسه در سال ۲۰۰۰ می‌باشد. شعبه مرکزی این بانک، در منهتن، نیویورک قرار دارد.

پنجم: گروه مالی میتسوبیشی UFJ

گروه مالی میتسوبیشی «UFJ» ژاپن در سال ۲۰۰۵ پس از ادغام دو بانک بزرگ ژاپنی "گروه میتسوبیشی توکیو" و "UFJ" تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در اوزاکا قرار دارد. این گروه با دارایی به اندازه ۲.۸۱ تریلیون دلار، بزرگترین گروه هلدینگ مالی در ژاپن و البته در جایگاه پنجم فهرست قرار دارد.

چهارم: بانک چین

۱۰ بانک بزرگ جهان از نظر دارایی در ۲۰۲۲  کدامند؟

بانک چین که در سال ۱۹۱۲ تأسیس شد، یکی از چهار بانک بزرگ تجاری دولتی چین است. این بانک قدیمی ترین بانک چینی است. این بانک با دارایی بیش از ۳ تریلیون دلاردر رتبه چهارم لیست قرار دارد و در بیش از ۲۰ کشور شعبه دارد.

سوم: بانک کشاورزی چین

۱۰ بانک بزرگ جهان از نظر دارایی در ۲۰۲۲  کدامند؟

بانک کشاورزی چین سومین بانک بزرگ جهان با دارایی ۳.۲ تریلیون دلار است. این بانک یکی از چهار بانک بزرگ چین است. دفتر مرکزی آن در پکن است و بیش از ۴۴۴ هزار کارمند دارد. این بانک در سال ۱۹۵۱ تاسیس شد و شعبه هایی در سئول، توکیو، سنگاپو، سیدنی، نیویورک و بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ جهان دارد.

دوم: بانک ساختمانی چین

۱۰ بانک بزرگ جهان از نظر دارایی در ۲۰۲۲  کدامند؟

بانک ساختمانی چین دومین بانک بزرگ جهان با دارایی ۳.۳ تریلیون دلار و یکی از چهار بانک بزرگ دولتی است که بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ شعبه محلی دارد و همچنین در خارج از کشور در چندین نقطه از جمله فرانکفورت، بارسلونا، لوکزامبورگ، هنگ کنگ، نیویورک و بسیاری از شهرهای بزرگ دیگر شعبه دارد. و دفتر مرکزی آن در پکن است و بیش از ۳۳۳۰۰۰ کارمند دارد.

رتبه نخست: بانک صنعتی و تجاری چین

۱۰ بانک بزرگ جهان از نظر دارایی در ۲۰۲۲  کدامند؟

رتبه اول در اختیار "بانک صنعتی و تجاری چین" با دارایی ۴.۲ تریلیون دلاری است که بزرگترین بانک چین نیز می باشد. این بانک در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد و حدود ۴۶ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. بانک صنعتی و تجاری چین در آسیا، اروپا، ایالات متحده آمریکا و اقیانوسیه شعبه دارد.

کد خبر: ۱۴۸٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • i IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      1 0
      Vrygood