۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
فرودگاه مهرآباد، میزبان بیش از ۱۰ میلیون مسافر در سال ۱۴۰۰
مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد خبر داد

فرودگاه مهرآباد، میزبان بیش از ۱۰ میلیون مسافر در سال ۱۴۰۰

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: سال گذشته حدود ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۶۱ مسافر در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده اند، فرودگاه مهرآباد با ۱۱۵ هزار و ۲۷۱ پرواز پرترافیک ترین فرودگاه کشور است.

به گزارش بازار، ابراهیم مرادی مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۶۱ مسافر در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده اند، گفت: این تعداد مسافر با ۱۱۵ هزار و ۲۷۱ پرواز جابه‌جا شده اند و بر این اساس مهرآباد همچنان پرترافیک ترین فرودگاه کشور است

مرادی اظهار کرد: کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش تقاضای سفر مهم ترین عامل افزایش تعداد مسافر در سال گذشته است.

وی با اشاره به آمار ارائه شده در سال ۱۴۰۰ گفت: خوشبختانه ۱۳ درصد در نشست و برخاست، ۱۹ درصد در اعزام و پذیرش و ۲۹ درصد در ارسال و پذیرش بار در فرودگاه مهرآباد افزایش داشته ایم.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با مقایسه آمار پروازهای سال گذشته با سال ۹۹ گفت: سال ۱۳۹۹ با ۱۰۱ هزار و ۶۸۰ نشست و برخاست حدود ۹ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۴۵ مسافر اعزام و پذیرش شده اند.

مرادی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته، ۸۷ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۸۴۴ کیلوگرم بار در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ارسال و پذیرش شده است که این رقم افزایش ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال پیشین را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۴۸٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha