۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
افزایش حقوق مشکلات کارگران را کاهش می‌دهد
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان:

افزایش حقوق مشکلات کارگران را کاهش می‌دهد

سمنان- محقق، دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه افزایش حقوق مشکلات کارگران را کاهش می‌دهد، گفت: بزرگترین مشکل قشر کارگر استان موضوع معیشت است.

حبیب الله محقق در گفتگو با خبرنگار بازار، همزمان با روز جهانی کارگر، مهمترین و بزرگترین مشکل کارگران استان سمنان و کشور را مسائل معیشتی و اقتصاد خانوار دانست و ابراز کرد: افزایش حقوق مشکلات کارگران را کاهش داده و بخشی از دردهایشان را التیام می بخشد.

وی ضمن حمایت از تصمیم شورای عالی کار نسبت به افزایش دستمزد و تعین حداقل ها برای پرداخت به کارگران، تاکید داشت: این مصوبه توانسته نور امیدی را در دل های کارگران استان سمنان که با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو هستند، روشن سازد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه متاسفانه شنیده می شود که کارفرمایان تمایل به افزایش حقوق کارگران در استان ندارند و این زنگ خطری برای کارگران است، گفت: از مسئولان می خواهیم نسبت به پیگیری این موضوع مهم مبادرت ورزند.

متاسفانه شنیده می شود که کارفرمایان تمایل به افزایش حقوق کارگران را ندارند

محقق با بیان اینکه افزایش حقوق طبق مصوبه شورای عالی کار است و قانونی محسوب می شود، ابراز داشت: مسئولان دولتی برای ضمانت اجرای این مصوبه کمک کنند.

وی با بیان اینکه کارگران از مسئولان تقاضا دارند که مانع تغییر مصوبه تعیین حداقل حقوق شوند، گفت: بعد از سال ها مشکلات اقتصادی به تازگی کارگران نسبت به شرایط امیدوار شده اند لذا از مسئولان می خواهیم این موضوع را مد نظر قرار دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه مسئولان همچنین درباره تمکین پیمانکاران و کارفرمایان نسبت به افزایش حقوق هم کمک حال باشند، گفت: هنوز مصوبه افزایش حقوق اعمال نشده همه چیز گران شده است در نتیجه اگر حقوق ها افزایش نیابد کارگران به مشکل برمی خورند.

محقق با بیان اینکه مسئولان کارفرمایان را برای تمکین از این قانون مجاب کنند تا بتوانیم مقداری شاهد افزایش قدرت خرید کارگران شویم، بیان داشت: متاسفانه برخی مقاومت ها از سوی کارفرمایان در استان دیده می شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha