۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
با افزایش دامنه نوسان شاهد بازاری نقد شونده در ماه‌های آینده خواهیم بود
مدیرعامل فرابورس ایران:

با افزایش دامنه نوسان شاهد بازاری نقد شونده در ماه‌های آینده خواهیم بود

مدیرعامل فرابورس ایران در خصوص تاثیر افزایش دامنه نوسان بر بازار سرمایه گفت: با افزایش یک یا دو پله‌ای دامنه نوسان در بازار اول طی ماه‌های آینده تقریبا هیچ صف خرید و یا فروش جدی ایجاد نشده است.

به گزارش بازار، میثم فدایی در خصوص روند افزایش دامنه نوسان بازارهای اول و دوم گفت: در دی ماه سال گذشته جلسات مرتبط با افزایش دامنه نوسان نمادها برگزار و تصمیم‌گیری‌های اولیه‌ای آغاز شد تا به تدریج دامنه نوسان افزایش پیدا کند و البته شرط اصلی اعمال افزایش دامنه نوسان هم رسیدن بازار سرمایه به شرایط متعادل تعیین شد که خوشبختانه با رفع ابهامات بورس و رسیدن به شرایط متعادل در سال جاری، جلسات تخصصی در این زمینه برگزار و در نهایت مقرر شد دامنه نوسان بازارهای اول بورس و فرابورس به ۶ درصد افزایش پیدا کند.

مدیر عامل فرابورس ایران اظهار داشت: این در حالی است که، چون دامنه نوسان تقریبا دو دهه هست که در بازار اعمال می‌شود، پیشنهاد شد یک درصد به بازارهای اول بورس و فرابورس افزوده و پس از ۳ ماه تجربه و دریافت و بررسی گزارشات کارشناسی در مورد ادامه این روند تصمیم‌گیری شود.

فدایی در ادامه در خصوص موفق خواندن پذیره‌نویسی سرخابی‌ها، با اشاره به این که تمام تلاش خود را کردیم تا سرمایه‌گذاران با چشمان باز اقدام به حضور در این پذیره‌نویسی کنند، در خصوص زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها در فرابورس اذعان داشت: مراحل افزایش سرمایه استقلال در اداره ثبت شرکت‌ها به پایان رسیده، اما افزایش سرمایه باشگاه پرسپولیس کماکان در جریان است. بر این اساس در خصوص گشایش نماد این دو باشگاه نباید عجله کرد و باید تلاش کنیم شفافیت بیشتری از آن‌ها به بازار سرمایه مخابره کنیم. ضمن این که باید این باشگاه‌ها متقاضی بازگشایی نماد باشند و موضوعاتی، چون تامین منابع بازارگردانی آن‌ها اتفاق بیفتد تا مطابق این موارد، نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه بازگشایی شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha