۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
تفاهم بین ایران و عربستان نزدیک است
نخست وزیر عراق:

تفاهم بین ایران و عربستان نزدیک است

الکاظمی، نخست وزیر عراق گفت تفاهم بین ایران و عربستان نزدیک است و پیشرفت واقعی در روابط ایران و عربستان وجود دارد.

به گزارش بازار، مصطفی الکاظمی در گفتگو با روزنامه الصباح با تاکید بر اینکه دستیابی به همگرایی بین ریاض و تهران به نفع عراق است، گفت: ما مطمئن هستیم که یک پیشرفت واقعی در روابط بین آن دو وجود دارد.

نخست وزیر عراق گفت: از آنجایی که روابط خوبی بین عربستان و ایران و طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی داریم توانستیم فضای گفتگوی مثبتی را در خاک عراق بین دو کشور ایجاد کنیم که بسیاری از آن‌ها اعلام نشد. عراق منافع مستقیمی در دستیابی به تفاهم بین کشورهای منطقه و دستیابی به ثبات منطقه دارد.

او با اشاره به اینکه برادران در عربستان و ایران با پرونده گفتگو و الزامات شرایط کنونی منطقه با مسئولیت بالایی برخورد می‌کنند، گفت: یک پیشرفت واقعی و گسترده در روابط بین کشورهای منطقه به پشتوانه یک اعتقاد راسخ و نیات درست وجود دارد و آینده منطقه بستگی به این دارد که آن را به عنوان یک سیتسم همگرایی در نظر بگیریم. این سیستم نمی‌تواند بدون حل مشکلات آن و به صفر رساندن بحران‌ها خود را وقف سازندگی اقتصادی کند و به توسعه جهانی برسد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: دولت عراق در روابط خارجی خود غیر از آنچه در قانون اساسی آمده را انجام نداده است. قانون اساسی تاکید دارد که عراق باید روابط متوازن خود را با کشورها حفظ کند و از سیاست محورهای بین المللی دوری کند و منبع تهدید برای همسایگانش نباشد تا بتواند روابط متعادل با همه کشورها داشته باشد و فضای مثبت و سالم با همه ایجاد کند.

کد خبر: ۱۴۸٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha