۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
برنج قراردادی با نرخ روز و توافقی از کشاورزان مازندران خریداری می‌شود
در گفتگو با بازار؛

برنج قراردادی با نرخ روز و توافقی از کشاورزان مازندران خریداری می‌شود

ساری- رمضانی، رئیس دفتر اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۲۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان زیرکشت قراردادی برنج می‌رود، گفت: برنج هنگام برداشت با نرخ روز و توافقی خریداری می‌شود.

علی محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شرایط آب و هوایی مطلوب و شروع زودهنگام شالیکاری در استان اظهار داشت: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار هکتار از شالیزارها شخم وشیار اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه خزانه گیری در سطح ۱۵ هزار هکتار از مزارع شالیزاری احداث شده است، افزود: تاکنون بیش از ۵۳ هزار هکتار از سطح زیرکشت و شالیزارهای استان نشاکاری شده است.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع شالیزارها ۳۲ هزار هکتار معادل ۶۰ درصد شالیزارها به شیوه مکانیزه و ۲۱ هزار هکتار نیز به صورت دستی و سنتی نشاکاری شده است.

رمضانی ادامه داد: تاکنون ۱۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان بیمه شدند و در راستای ترویج کشت قراردادی، اراضی طرف قرارداد بیمه نیز می شوند.

رئیس دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه ۲۵ هزار هکتار از شالیزارها زیرپوشش کشت قراردادی می رود، افزود: هنگام خرید، محصول به صورت توافقی از کشاورزان خریداری می شود و قیمت براساس نرخ روز تعیین می شود.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۷ هزار هکتار از شالیزارهای استان به زیرکشت قراردادی برنج رفته است.

کد خبر: ۱۴۸٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha