۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
ماموریت به کمیسیون ویژه جهش تولید برای نظارت بر اجرای قانون تسهیل صدور کسب وکار
رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد

ماموریت به کمیسیون ویژه جهش تولید برای نظارت بر اجرای قانون تسهیل صدور کسب وکار

رئیس مجلس ضمن تاکید بر اینکه مهر تائید رهبر انقلاب بر انقلابی گری مجلس مدال افتخاری برای ما است، گفت: از این پس بار مسئولیت ما در حفظ اعتباری که ایشان به مجلس داده اند بسیار سنگین تر شده است.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (شنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، گفت: راهپیمایی باشکوه ملت خداجو در روز قدس بیانگر آن بود که آتش فروزان آرمان قدس شریف در دل های مردم روشن تر از هر زمان دیگر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: امت اسلامی با حضور خود در خیابان ها و سر دادن شعار آزادی فلسطین، اتحاد خود را در برابر اشغالگران جنایتکار صهیونیستی نشان دادند و به تمام عدالت جویان عالم نابودی قریب الوقوع غده سرطانی رژیم صهیونیستی را وعده دادند.

وی با بیان اینکه در این زمان فلسطین روزهای متفاوتی را سپری می کند، تصریح کرد: مقاومت مثال زدنی مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را در مواجه با این مخالفت گسترده مردمی درمانده کرده است و همه تلاش های نظام سلطه را برای عادی سازی حیات سیاسی این رژیم جعلی تحت الشعاع قرار داده و هزینه خیانت دولتمردان کشورهای اسلامی را به شدت افزایش داده است.

قالیباف اظهار کرد: امت اسلام بر سر آرمان آزادسازی قدس شریف معامله نخواهد کرد و با لطف خدا به این هدف دست پیدا خواهد کرد.

رئیس قوه مقننه در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی کار و کارگر به تمامی کارگران زحمتکش و شریف ایران اسلامی، گفت: کارگران اساس توسعه و آبادانی کشور هستند و قدردانی از زحمت آن ها، تنها با تامین عادلانه حقوق، تضمین نیازهای معیشتی، طراحی نظام تامین اجتماعی فراگیر و مسئولیت پذیر ممکن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مجلس یازدهم تلاش کردیم تا با برقراری امنیت مالی برای کارگران در بودجه ۱۴۰۱ و تصویب قوانین تسهیل کننده کسب و کار در جهت تامین مطالبات برحق کارگران قدم برداریم و در ادامه این مسیر نیز از آن جا که رویکرد این مجلس حمایت قانونی از فعالیت های تولیدی و بالا بردن هزینه فعالیت های غیرمولد و دلالی است، تلاش خواهیم کرد تا ریل گذاری قانونی حمایت از کارگران را با مشارکت خود کارگران عزیز تکمیل کنیم و در تدوین قانون برنامه هفتم توسعه، مطالبات و دغدغه های کارگران را به عنوان سیاست محوری مدنظر قرار دهیم.

وی همچنین دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس را به مردم شجاع و میهن دوست و به عموم مجاوران خلیج همیشه فارس و تمامی دریادلان شجاع نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران که در همه این سال ها نقش بی بدیل در تامین امنیت منطقه داشته اند، تبریک و تهنیت گفت.

قالیباف در ادامه درگذشت هنرمند خستگی ناپذیر، متعهد، انقلابی و مستندساز سال های پرافتخار دفاع مقدس حاج نادر طالب زاده را موجب تاسف و تاثر فراوان دانست و گفت: وظیفه می دانم به خانواده مرحوم، شاگردان و همه مجاهدان جبهه هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت تسلیت بگویم.

رئیس قوه مقننه همچنین نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا را به تمام منتخبان مردم در این نهاد تبریک گفت.

وی با اشاره به تأیید نهایی قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در شورای نگهبان، گفت: همانطور که پیش از این گفته شد، این قانون ریل گذاری لازم برای شکستن انحصارات شغلی و حلقه های بسته صنفی و همچنین پایان دادن به دوران تاریک رانت های شغلی و امضاهای طلایی را فراهم می کند.

وی ادامه داد: در صورت اهتمام دستگاه های اجرایی در عمل به این قانون، دیگر برای دریافت مجوز یک کسب و کار ساده، نیاز به پوشیدن کفش آهنین و بالا و پایین رفتن از پله های اداره های دولتی نیست و سرنوشت شغلی یک جوان به امضای یک مدیر دولتی منوط نخواهد شد.

قالیباف تاکید کرد: جدیت وزارت امور اقتصاد و دارایی در اجرای قانون اصلاح مواد یک و ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مخصوصا گزارش های پیگیرانه رسانه ملی جهت اجرای آن قانون، نقش موثری در شفاف شدن فضای صدور مجوزهای کسب وکار در کشور داشته است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: ان شاءالله با اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار و فراهم شدن زمینه حقوقی حذف مجوزهای زائد، این مسیر تکمیل می شود که بی تردید تاثیر به سزایی در بهبود فضای کسب و کار و در نتیجه ایجاد اشتغال خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس می خواهم تا نظارت بر اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را در دستور کار جدی خود قرار دهد و گزارش پیگیری نظارت های خود را در صحن علنی مجلس ارائه کند.

وی در پایان اظهار کرد: خاضعانه مراتب قدردانی خود و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را از لطف رهبر معظم انقلاب اعلام می دارم که بار دیگر برایند کلی عملکرد انقلابی مجلس را تائید فرمودند، این لطف ایشان قطعا مدال افتخاری برای مجلس است و باعث ثابت قدمی مجلس در انجام وظایف خود خواهد شد.

قالیباف در ادامه تاکید کرد: ضروری است که به خود و دیگر همکارانم تذکر دهم از این پس بار مسئولیت ما در حفظ اعتباری که ایشان به مجلس داده اند بسیار سنگین تر از گذشته شده است، همه ما باید با جدیت و تلاش بیشتر موانع پیش رو را در جهت حل مسائل اصلی مردم برداریم و با تدبیر و تلاش جهادی، انقلابی گری عقلانی را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا با ریل گذاری دقیق و نظارت موثر راه را برای موفقیت دولت محترم در جهت کارآمدی بیشتر برای حل مسائل اصلی مردم هموار کنیم.

کد خبر: ۱۴۸٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha