۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
صادرات ۱.۸ میلیارد دلاری از مرزهای آذربایجان غربی
معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد

صادرات ۱.۸ میلیارد دلاری از مرزهای آذربایجان غربی

ارومیه - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از صادرات بیش از ۱.۸ میلیارد دلاری از طریق مرزهای استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهنام شهدی ظهر شنبه در جلسه شورای مبادلات مرزی استان در محل استانداری آذربایجان غربی با اشاره به میزان واردات و صادرات کالا از طریق مرزهای استان طی سال گذشته گفت: طی سال گذشته میزان صادرات از طریق مرزهای استان به یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار رسید.

وی میزان واردات از طریق مرزهای استان را ۸۵۰ میلیون دلار بیان کرد و افزود: بدین ترتیب، تراز تجاری استان در تجارت مرزی به مثبت یک میلیارد دلار رسید.

شهدی با اشاره به نقش بارز گمرکات و بازارچه های مرزی استان گفت: ۸۱ درصد از میزان واردات کالا از طریق گمرکات و ۱۹ درصد آن از بازارچه های مرزی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به آمار سال جاری نیز گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰۰ میلیون دلار واردات از طریق بازارچه های استان انجام شده است که این میزان برابر ۵۰ درصد واردات کل بازارچه های مرزی کشور است.

معاون استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه طرح ایجاد بازارچه های موقت مرزی توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان را مطرح کرد. 

کد خبر: ۱۴٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha