۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
بخشنامه ارزیابی مجدد وثایق غیرمنقول تسهیلات اعطایی به شعب پست بانک ابلاغ شد
توسط معاونت مالی و سرمایه گذاری؛

بخشنامه ارزیابی مجدد وثایق غیرمنقول تسهیلات اعطایی به شعب پست بانک ابلاغ شد

بخشنامه «ارزیابی مجدد وثایق غیرمنقول تسهیلات اعطایی» توسط معاونت مالی و سرمایه گذاری پست بانک ایران به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق تهران ابلاغ شد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، این بخشنامه که بر اساس تبصره ۲ دستور العمل نحوه محاسبه ذخیره مطالبات موسسات اعتباری اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه موسسات اعتباری ملزم به ارزیابی مجدد وثایق غیر منقول تسهیلات اعطایی حداقل در دوره‌های سه ساله توسط کارشناس واجد صلاحیت منتخب هیات مدیره بانک صادر شده است.

بر این اساس، شعب باید وثایق ترهینی بابت تسهیلات و تعهداتی که از زمان پرداخت یا ارزیابی مجدد آنها سه سال گذشته و در طبقات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول قرار دارند توسط کارشناسان منتخب مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد و پس از ارزیابی نسبت به تهیه و تنظیم صورتجلسه با فرمت پیوست در سه نسخه اقدام و یک نسخه از آنرا در قسمت اعتبارات مدیریت شعب ذیربط، یک نسخه در شعبه مربوطه و یک نسخه از آنرا به اداره کل حسابداری و امور سهام ارسال کنند.

همچنین این روند باید در دستور کار مسئولین اعتباری مدیریت های شعب استان و مناطق قرار گرفته و در بازه های زمانی شش ماهه بررسی‌های لازم معمول و در صورت واجد الشرایط بودن اموال غیر منقول تسهیلات نسبت به ارزیابی و اعمال آن در سیستم بنکو اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، این ارزیابی و افزایش مال الرهانه مبنای پرداخت هیچگونه تسهیلات و تعهدات به مشتریان نیست و فقط در جهت اجرای این بخشنامه است و در صورت درخواست مشتری برای ارزیابی وثایق و یا درخواست دریافت تسهیلات و تعهدات، باید مطابق ضوابط و مقررات اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر: ۱۴۸٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha