۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
ارزآوری یک میلیون دلاری از صادرات آبزیان برای آذربایجان غربی
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی خبر داد

ارزآوری یک میلیون دلاری از صادرات آبزیان برای آذربایجان غربی

ارومیه - مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از ارزآوری یک میلیون دلاری صادرات آبزیان استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان، محمدباقر قریشی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ارزآوری یک میلیون دلاری صادرات آبزیان از استان گفت: کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق مهم ترین مقصد صادرات آبزیان پرورشی آذربایجان‌غربی بودند.

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۱۵ هزار و ۴۲۵ تن آبزی شامل هشت‌هزار و ۹۸۰ تن انواع ماهی پرورشی سردآبی و گرمابی و شش هزار و ۴۴۵ تن انواع ماهی از منابع آبی استان روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.

قریشی ادامه داد: آذربایجان‌غربی با وجود منابع آبی غنی و متنوع، یکی از استان‌های موفق در زمینه تولید انواع آبزیان بوده و عمده‌ترین آبزیان صادراتی در این استان شامل ماهیان پرورشی از جمله قزل‌آلا و ماهی کپور است.

وی گفت: صید ماهی سالانه در ۱۱ منبع آبی شامل سدهای نوروزلوی میاندوآب، شهیدکاظمی و خراسانه بوکان، بارون ماکو، قیقاچ پلدشت، ارس، ارس ۲، شهرچای ارومیه، سنجاق مهاباد، احمدآباد تکاب و حسنلو نقده انجام می شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی در خصوص اشتغال استان در زمینه آبزی‌ پروری نیز گفت: هم‌اکنون دو هزار و ۴۵۰ نفر در آذربایجان‌غربی در این صنعت به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که در سهم بخش پرورش ماهی یک هزار و ۶۴۲ نفر و سهم اشتغال در منابع آبی ۸۰۸ نفر است.

تولید سالانه بیش از ۱۵ هزار تن انواع ماهی پرورشی و منابع آبی آذربایجان‌غربی و فعال بودن ۴۲۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرمابی در این استان، آذربایجان‌غربی را به یکی از قطب‌های تولید انواع آبزیان در کشور تبدیل کرده است.

کد خبر: ۱۴٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha