۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۵
کاهش رشد اقتصادی ایتالیا

کاهش رشد اقتصادی ایتالیا

سازمان ملی آمار ایتالیا از کاهش رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار، سازمان ملی آمار ایتالیا امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه نخست یعنی در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس امسال، دو دهم درصد کاسته شده است. این سازمان اعلام کرده است جنگ روسیه و اواکراین و در نتیجه افزایش حامل‌های انرژی به ویژه بنزین، گاز و برق بیشترین نقش را در کاهش این شاخص اقتصادی داشته است.

با این حال، این رقم مقداری از ارقامی که پیش‌تر برای میزان تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده بود بهتر است. دولت پیش بینی کرده بود که میزان تولید ناخالص داخلی در فصل مالی نخست امسال نیم درصد کاهش داشته باشد. میزان تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم یعنی در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر سال ۲۰۲۱، نیز دو دهم درصد کاهش یافته بود.

در مقیاس سالیانه، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، میزان تولید ناخالص داخلی پنج و هشت دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان ملی آمار ایتالیا اقتصاد این کشور بعد از چهار فصل مالی متوالی رشد در سه ماهه نخست امسال شاهد افت فعالیت‌ها بود. بانک مرکزی ایتالیا پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی کشور در سال ۲۰۲۳، به سه درصد برسد. البته این پیش بینی در صورتی محقق خواهد شد که هر چه سریع‌تر راه حلی برای جنگ روسیه و اواکراین پیدا شود. اما در صورتی که جنگ روسیه و اواکراین ادامه یابد و روسیه گاز ایتالیا را قطع کند رشد اقتصادی این کشور در امسال و سال آینده نیم درصد افت خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۷٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha