۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
افزایش قیمت جفت ارز GBP/USD با آغاز کاهش قدرت دلار در بازار فارکس
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش قیمت جفت ارز GBP/USD با آغاز کاهش قدرت دلار در بازار فارکس

با آغاز ریزش قدرت دلار آمریکا در بازار فارکس، قیمت جفت ارز GBP/USD تا حدود ۰.۲۲% افزایش یافته و به ۱.۲۵ رسید.

به گزارش بازار، با آغاز ریزش قدرت دلار آمریکا در بازار فارکس، قیمت جفت ارز GBP/USD در زمان نگارش این گزارش تا حدود ۰.۲۲% افزایش یافته و به ۱.۲۵ رسید.

دلار آمریکا طی هفته گذشته به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۲ رسیده و این در حالی بود که ارزش بازار وال استریت رو به افزایش گذاشت و در عوض، بازار سهام اروپا به پایین ترین سطح شش هفته اخیر رسید.

بازار فارکس اکنون به دنبال افزایش حداقل ۵۰ واحدی نرخ بهره بانکی در آمریکا است که قرار است تکلیف آن طی جلسه دو روزه مقامات فدرال رزرو که روزهای ۳-۴ می و پس از آن، در ۱۴-۱۵ ژوئن برگزار خواهد شد بوده و باید توجه داشته باشیم که هرگونه کاهش یا افزایش نرخ بهره طی این جلسات، تاثیر شگرفی بر ارزش دلار و در نتیجه، قیمت جفت ارزها خواهد داشت.

در مورد داده‌های آماری نیز برآورد قبلی تولید ناخالص داخلی آمریکا طی سه‌ماهه اول، باید گفت که همه چیز طبق میل نهادهای اقتصادی این کشور درست پیش نرفته و بخشی از این انتظارات برآورده نشده اند. با این حال، میانگین درآمد قابل تصرف ۴.۸ درصد و سرمایه گذاری ناخالص بخش خصوصی ۲.۳ درصد افزایش یافته اند.

تحلیلگران بانک ANZ با انتشار بیانیه ای در خصوص آمار مذکور خاطرنشان کردند: «بنابراین رشد تقاضای بخش خصوصی همچنان ثابت است». با این حال، سایر بخش های تاثیرگذار بر نرخ تولید ناخالص داخلی این دستاوردها را تحت تأثیر قرار دادند.

از سوی دیگر، تقاضای داخلی بیش از حد باعث افزایش ۱۷ درصدی واردات شده و این در حالیست که میزان صادرات ایالات متحده ۵.۹ درصد کاهش یافت. این بدان معناست که سهم تجارت خالص ۳.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی کم شده است.

در جدول زیر، اهداف بعدی قیمت جفت ارز GBP/USD نمایش داده شده اند:

افزایش قیمت جفت ارز GBP/USD با آغاز کاهش قدرت دلار در بازار فارکس

کد خبر: ۱۴۷٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha