۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
ایجاد شبکه مشاوران امور زنان و خانواده در وزارت تعاون
مشاور وزیر تعاون در امور زنان خبر داد

ایجاد شبکه مشاوران امور زنان و خانواده در وزارت تعاون

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده از ایجاد شبکه مشاوران امور زنان و خانواده در وزارت تعاون خبر داد.

به گزارش بازار، نرجس بختیار خلج در آئین تجلیل از زنان فعال کارگر گفت: شبکه مشاوران و نمایندگان امور زنان و خانواده در سطوح دستگاه‌ها، معاونتها، ادارات کل مستقل ستادی و ادارات کل استانی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ظرفیت‌های اداری و جهادی شکل گرفته و همچنین کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی با رویکرد حل مسئله و با هدف رصد، مطالعه وضع موجود، شناسایی نقاط قوت و ضعف، ارائه راهکارهای تخصصی و عملیاتی تشکیل شده‌اند.

وی افزود: این شبکه که متشکل از بانوان متخصص از بدنه وزارتخانه است با رویکرد جهادی و مردمی و در راستای سیاست‌های مردمی و توجه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تحکیم بنیان خانواده شکل گرفته و تقویت خواهد شد.

وی افزود: به عنوان گام اول در مسیر مطالعه و آسیب‌شناسی وضع موجود، بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی مجموعه و افزایش همکاری و هم افزایی بانوان با هدف ثمربخش بودن اقدامات برای آینده بانوان حرکت می‌کنیم.

بختیار خلج تصریح کرد: حضور جهادی و امیدآفرین بانوان در عرصه خانواده و اجتماع علی رغم چالش و مشکلاتی که وجود داشته موجب درخشش و دلگرمی است و بار و وظیفه ما را در راستای حل مسائل سنگین میکند.

وی با اشاره به اهمیت رویکرد حل مسأله و استفاده از ظرفیت متخصصین و مسئولان درون و بیرون وزارتخانه گفت: در بخش‌های مختلف وزارتخانه اقدامات بسیار مناسبی برای بانوان انجام شده است و امیدواریم این اقدامات و برنامه ریزی‌ها خروجی‌های خوبی را برای جامعه هدف گسترده این حوزه اعم از شاغلین، جامعه هدف مستقیم و غیر مستقیم وزارتخانه داشته باشد.

بختیار خلج گفت: ظرفیت بسیار بالای زنان غیرتمند و غیور را داریم که همواره نقش آفرین عرصه‌های مختلف بوده اند از جمله درعرصه‌های تولید و کارآفرینی. زنان و مادران ما نه تنها در سرنوشت خود و خانواده خود دخیلند که ان‌شاالله رقم زننده سرنوشت جامعه به سوی تعالی و بالندگی هستند.
بر خود وظیفه میدانم به عنوان خدمتگزاری کوچک در عرصه زنان و خانواده، در راستای آرامش، آسایش، بالندگی از آن‌ها تلاش کنم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه زنان کارگر ستون فقرات تولید و نبض حیات اقتصاد هستند، گفت: در جامعه تولید نیز، زنانی داریم که ضمن مشارکت اجتماعی مسئولیتی مهم‌تر دارند و آن تربیت نسل تمدن ساز است کاهش مسائل و مشکلات ایشان در بخش مشارکت اجتماعی با هدف رسیدگی به امور خانواده و فرزندان باید در اولویت باشد.

بختیار خلج افزود: اهمیت هم‌افزایی و مشارکت بانوان در رفع مشکلات خودشان برای رسیدن به آینده‌ای روشن‌تر و متعالی انکار ناپذیر است و ما تلاش می‌کنیم در ارتباط با این وزارتخانه و جامعه هدف محقق شود.

وی گفت: شناخت نداشتن برخی مسئولان درباره وضعیت بانوان و مسائل خاص ایشان و دغدغه‌های تشکیل و تحکیم خانواده، فراهم نبودن بستری مناسب برای مشارکت فعالانه و ایفای نقش بانوان متخصص در تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها برای خود زنان و امور مرتبط باخانواده و باورمند نبودن به اهمیت این حوزه در بین مسئولان جامعه از جمله مواردی است که باید درباره آن‌ها تجدیدنظر شود.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: برنامه‌های وزارت تعاون در دولت سیزدهم در راستای حفظ کرامت زنان و تحکیم خانواده خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۷٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha