۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
رویداد استارت آپی اسلامی- قرآنی « ۱۱۴ استارتاپ» برگزار شد

رویداد استارت آپی اسلامی- قرآنی « ۱۱۴ استارتاپ» برگزار شد

رویداد استارت آپی اسلامی قرآنی با عنوان « ۱۱۴ استارت آپ» به همت بخش فضای سایبری و فرهنگ دانش بنیان و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار شد.

به گزارش بازار، رویداد استارت آپی اسلامی – قرآنی « ۱۱۴ استارتاپ» با حضور ۷۰ نفر از جوانان فعال در حوزه فناوری در قالب ۱۰ تیم در محل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد. در طول این رویداد فناورانه و دانش بنینان شرکت کنندگان در قالب تیم های تخصصی با هدف خلق یک محصول اولیه و شرکت در این فرآیند آموزشی – تجربی طی سه روز به صورت فشرده به رقابت پرداختند. شرکت کنندگان این رویداد کلیه فرآیند های ایجاد یک کسب و کار نوپا را به صورت فشرده تجربه می کنند و در پایان حاصل فعالیت تیمی خود را در مقابل چشم داوران و سرمایه گذاران ارائه می دهند و تیم های برتر از جوایز ارزنده برخوردار شده و کلیه شرکت کنندگان از حمایت های مادی و معنوی حامیان برخوردار می شوند.

چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه، مراسم اختتامیه این رویداد فناورانه برگزار شد و با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارآفرینان و اساتید فعال دراین حوزه برگزار شد و طبق نظر داوران و با توجه به کیفیت بالا طرح ها از شش تیم به عنوان تیم های برتر بدین شرح تقدیر شد:دو تیم اول: مسیرینو، ماه سخن، دو تیم دوم: ثامن، مامان برام قصه بگو، دو تیم سوم: مدیکو، تورآموز.

طی اختتامیه این رویداد استارت آپی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رویداد بازدید کردند و موجب دلگرمی بیشتر شرکت کنندگان جوان رویداد شدند و اعلام کردند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر جوایز تیم های برت حمایت جداگانه ای از این تیم ها خواهد داشت. وی اعلام کرد با توجه به رویکردهای جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه هایی از این دست مورد حمایت قرار خواهند گرفت و در خصوص توسعه همکاری در این زمینه ها اعلام آمادگی کرد.

مصطفی حسین پور، دبیر اجرایی رویداد استارت آپی « ۱۱۴ استارت آپ» ضمن توصیف فضای برگزاری این رویداد فناورانه استقبال از این رویداد را کم نظیر خواند و برگزاری این رویدادها را نقطه شروع یک حرکت ادامه دار در مسیر توجه ویژه به بازار جهان اسلام و نیازهای این بازار پر ظرفیت توسط زیست بوک کارآفرینی و فناورانه کشور دانست، همچنین با اشاره به فضای بین المللی و بدون مرزی که به واسطه فناوری های نوین ایجاد شده است، بر لزوم ارائه خدمت و محصول با توجه به نیازمسلمانان تاکید کرده و ابراز امیدواری کرد برنامه « ۱۱۴ استارت آپ» به عنوان یک حرکت ادامه دار این دغدغه را در میان اهالی زیست بوم کارآفرینی کشور ایجاد کند و با حمایت سازمان های متولی و کارآفرینان دغدغه مند و با حضور جوانان متخصص و دانشجویان با انگیزه روز به روز بالغ تر شود.

حسین پور ضمن تشکر از حامیان این رویداد، در خصوص توسعه هر نوع همکاری در حوزه توسعه اکوسیستم کارآفرینی فناورانه اسلامی – قرآنی با توجه ویژه به بازار جهان اسلام، اعلام آمادگی کرد.

« ۱۱۴ استارتاپ» یک رویداد استارت آپی در حوزه کارآفرینی اسلامی- قرآنی است که توسط نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود. در این رویداد شرکت کنندگان طی یک برنامه فشرده سه روزه، با فضای کارآفرینی اسلامی – قرآنی در کشور و جهان آشنا شده، به وسیله بسته‌ های آموزشی فشرده مبانی راه‌ اندازی کسب‌ وکار بر اساس ارزش‌های قرآنی و اسلامی را فرا می گیرند و از فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در این بخش از زبان اساتید و فعالان این حوزه اطلاع حاصل می‌کنند.

در بخش دیگر این رویداد، فضای واقعی ایجاد کسب‌ وکارهای اسلامی - قرآنی برای شرکت‌ کنندگان شبیه‌ سازی می‌شود به طوری که شرکت کنندگان در محیطی پویا و خلاق تیم های کاری خود را تشکیل داده و مراحل راه اندازی یک کسب و کار اسلامی – قرآنی را از ابتدا تا انتها به صورت فشرده تجربه می کنند.

در اختتامیه، تیم‌های کاری نتیجه تلاش های سه روزه خود را در مقابل چشم سرمایه¬ گذاران و داوران ارائه می¬دهند، در نهایت تیم هایی که از پتانسیل کافی برای سرمایه گذاری برخوردارند توسط سرمایه گذاران انتخاب می شوند. و سه تیم برتر جوایز نقدی دریافت می کنند.

محورهای رویداد این رویداد عبارتند از: آموزش قرآن کریم، تبلیغ و ترویج قرآن کریم، گردشگری و توریسم، اقتصاد و بانکداری اسلامی، هنرهای تجسمی، معماری و دکوراسیون داخلی، اسباب بازی و بازی های رایانه ای، سلامت و محصولات غذایی حلال، تولید محتوای چند رسانه ای، وب و اپلیکیشن، مد و لباس اسلامی، برگزاری رویدادهای اسلامی - قرآنی (با توجه ویژه به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم)

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از ۲۷ فروردین تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.


کد خبر: ۱۴۷٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha