۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق محروم
سخنگوی ساتبا خبر داد

احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق محروم

محمدنژاد سیگارودی، سخنگوی ساتبا از طرح وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش بازار، جعفرمحمدنژاد سیگارودی، سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا)، گفت: طرح نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی با پیشنهاد ساتبا و هم اندیشی معاون اول رئیس جمهور و معاونت توسعه روستایی، برنامه ریزی شده است.

سخنگوی ساتبا ادامه داد: در این طرح قرار است ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلو وات ساعتی، طی ۴ سال آینده با همکاری کمیته امداد، سازمان بسیج مستضعفین و سازمان بهزیستی در مناطق کم برخوردار کشور راه اندازی شود.

سخنگوی ساتبا ضمن اشاره به اخذ مصوبه معاونت اول رئیس جمهور برای این طرح، افزود: معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری متولی این کار است و به دنبال تدوین تفاهم نامه با وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی، سازمان بسیج و سازمان بهزیستی است.

سیگارودی اضافه کرد: اگر مصوبه مدل مالی پیشنهادی، به سازمان برنامه اخذ شود، با توجه به تجربه ساتبا در این زمینه، تامین تجهیزات به سرعت انجام خواهد شد.

سخنگوی ساتبا تاکید کرد: تقسیم بندی‌های کشوری هم تقریبا انجام شده است. این طرح دو مزیت دارد، از یک طرف پراکندگی نیروگاه‌های تجدیدپذیر که از ویژگی‌های این نوع نیروگاه هاست رعایت می‌شود و از طرف دیگر، اشتغال و درآمد خوبی در مناطق محروم ایجاد خواهد کرد.

سیگارودی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در این طرح حمایتی، تعرفه ۱۴۵۰ تومانی نیروگاه‌های انشعابی بالاتر رود و به رقم ۲۲۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت برسد که هم بازگشت سرمایه بهتری داشته باشد و هم کمک معیشتی خوبی برای خانواده‌های محروم سراسر کشور باشد.

سخنگوی ساتبا در پایان افزود: برای اجرای این طرح وزارت نیرو کاملا آماده است و طرح تامین مالی برای گرفتن مجوز شورای اقتصاد نیز آماده است که به محض بهره برداری با تعرفه‌ها منابع مالی تامین شود و امیدواریم تا پایان اردیبهشت تفاهم نامه مبادله شود و تا اوایل تابستان به مراحل اجرایی برسد.

کد خبر: ۱۴۷٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha