۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
۱۶۰ کارخانه دارای مشکل در مازندران شناسایی شد
در گفتگو با بازار؛

۱۶۰ کارخانه دارای مشکل در مازندران شناسایی شد

ساری- حسینیان، مسئول جامعه مهندسی کارگری و کارفرمایی مازندران دخالت سیاسیون و ایجاد فضای سیاسی در مراکز تولیدی را از مشکلات ذکر کرد و گفت: ۱۶۰ کارخانه دارای مشکل در استان شناسایی شد.

سید جواد حسینیان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حمایت از کارگر فقط افزایش پایه حقوقی متناسب با تورم نیست، ارتقای سطح مهارت آموزی و تخصص از جمله حقوق کارگران برشمرد و گفت: توجه به بیمه، درمان و بهداشت و امنیت شغلی کارگران باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اظهار اینکه تامین مسکن هزینه های زیادی بر دوش کارگران گذاشته است، برنامه ریزی برای تامین مسکن کارگران را مهم برشمرد و گفت: ایجاد روابط عادلانه بین کارگر و کارآفرین ابعاد مهمی از حقوق کارگران به شمار می رود.

وی امنیت شغلی، احترام کارگران و اصل معیشت را جزو مهمترین مولفه های کار وتولید برشمرد و گفت: مبارزه با واردات بی رویه و ایجاد اشتغال از مسائل اساسی کارگران به شمار می رود.

حسینیان تامین نقدینگی، عدم امکان مبادلات ارزی و تجاری با شرکای خارجی، بدهی های بانکی، اشکالات مالیاتی، قوانین دست و پاگیر و بروکراسی زائد اداری را از جمله مشکلات تولید ذکر کرد و گفت: مشکلات وفرسودگی ناوگان حمل ونقل بنادر و جاده ها، افزایش بی رویه مواد اولیه، مشکلات گمرکی، تغییرات نرخ ارز و تغییرات بازار از دیگر مسائل فراروی است.

وی تصریح کرد: دخالت سیاسیون و ایجاد فضای سیاسی در مراکز تولیدی از مشکلات است و سال قبل از ۳۲۰ مجموعه تولیدی بازدید شد که از این تعداد ۱۶۰ مجموعه دارای مشکلات اساسی بودند که مسائل فراروی ۳۶ واحد با حمایت بسیج جامعه کارگری رفع شد.

وی افزود: نبود سامانه برخط و آنلاین هم افزا از دیگر مشکلات است و به عنوان نمونه در یک شهرک صنعتی کارخانه ها از تولیدات یکدیگر خبر ندارند و نمی دانند مواد اولیه مورد نیاز در کارخانه دیگر در همان شهرک در دست تولید است.

حسینیان ادامه داد: به عنوان نمونه شرکت چوب وکاغذ سال قبل به چوب و ماده اولیه نیاز داشت و از جاهای دیگر تامین می کرد درحالی که در بندر فریدونکنار بیش از۱۰۰ تریلی چوب دپو بود.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha