۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
دنبال کاهش تخلفات در نظام مهندسی ساختمان هستیم| نظارت مهندسان در طرح نهضت مسکن با ۵۰ درصد تخفیف!
سرپرست سازمان نظام مهندسی در پاسخ به بازار:

دنبال کاهش تخلفات در نظام مهندسی ساختمان هستیم| نظارت مهندسان در طرح نهضت مسکن با ۵۰ درصد تخفیف!

شکیب، سرپرست سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه برای کاهش تخلفات مالی در نظام های مهندسی باید ساختارها اصلاح و سیستم ارائه خدمات یکپارچه شود، گفت: کل هزینه اعضا برای انتخابات دو میلیارد تومان می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت برق در پاسخ به این پرسش خبرنگار خبرگزاری بازار که دلایل تخلفات مالی در هر دوره سازمان نظام مهندسی چیست و این تخلفات مالی در سازمان نظام مهندسی ساختمان نشات گرفته از چه چیزی است؟ گفت: برای کاهش تخلفات مالی باید ساختارها اصلاح شود و در حال حاضر چیزی که شورای مرکزی نظام مهندسی به دنبال آن است این است که ما سیستم ارائه خدمات مهندسی که ارجاع مهندسی یک بخش از آن است را بتوانیم یکپارچه کنیم.

برای کاهش تخلفات مالی باید ساختارها اصلاح شود و در حال حاضر چیزی که شورای مرکزی نظام مهندسی به دنبال آن است این است که ما سیستم ارائه خدمات مهندسی که ارجاع مهندسی یک بخش از آن است را بتوانیم یکپارچه کنیم

وی افزود: در حال حاضر شش استان را به صورت پایلوت مشخص کردیم و کارهای آن تقریبا آماده است و این شش استان را یک شرکتی آمده و موارد را تهیه کرده و داریم می آوریم این یکپارچگی را ایجاد کند و قراردادی در حال تنظیم است تا بتوانیم در شورای مرکزی گزارش های آنلاین را داشته باشیم.

اعلام کردیم فقط اعضایی که حق رای دارند در انتخابات نظام مهندسی که قرار است ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در کیش برگزار شود حضور و مبلغ ۶.۷ میلیون تومان به حساب این سازمان واریز کنند

شکیب در خصوص نامه‌ای که به روسای نظام مهندسی ساختمان استان‌ها اعلام کرده برای سفر هر یک از اعضای اصلی هیئت مدیره به جزیره کیش برای انتخابات نظام مهندسی ساختمان باید ۶.۷ میلیون تومان به حساب این سازمان واریز کنند توضیح داد: برای انتخابات باید اعضای هیئت مدیره‌ها، بازرسان،‌ اعضای شورای انتظامی،‌کمیته‌های چهارجانبه و مهمان ویژه را دعوت می کردند که شاید عموما به ۷۰۰ تا ۸۰۰ مدعو می رسید اما ما اعلام کردیم فقط اعضایی که حق رای دارند در انتخابات نظام مهندسی که قرار است ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در کیش برگزار شود حضور و مبلغ ۶.۷ میلیون تومان به حساب این سازمان واریز کنند. این به معنی محدود کردن است. این مدعوین جمعا می شوند ۳۸۳ نفر و هر استانی هم اعلام کرده ایم که در صورت لزوم یک فرد اضافی بیاورد.

وی ادامه داد: پس این مدعوین علی الحساب باید ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. قبلا و در بودجه سال قبل این عدد ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در بودجه مصوب شورای مرکزی بود. اما چون امسال مصوبه نداشتیم ۴۰ درصد به دلیل تورم این مبلغ حضور در انتخابات نظام مهندسی را اضافه کردیم و به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آنهم به صورت علی الحساب رساندیم.

* درآمدزایی حضور در انتخابات نظام مهندسی ساختمان در کیش ۲ میلیارد تومان
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به این پرسش که اگر جمع مبلغ ۶.۷ میلیارد تومان برای حضور در انتخابات نظام مهندسی را قبول ندارید با این مطالبی که عنوان کردید این مبلغ حضور اعضا در انتخابات به دو میلیارد تومان می رسد؟ گفت: بله به دو میلیارد تومان می رسد اما به هر حال ما دو راه بیشتر نداشتیم. ۸ دوره انتخابات نظام مهندسی برگزار شده است که دو دوره آن در تهران بوده و مابقی در شهرهای بی طرف بوده و وابسته به هیچ استانی هم نباشد. چون هر استانی که برگزار شود شاید از میزبانی استفاده کند. عمدتا انتخابات در کیش برگزار می شده و امسال هم با توجه به وضعیتهایی که داریم تصمیم بر این شد تا برای اینکه باز هم حاشیه ای به وجود نیاید و انتخابات راحت تر برگزار شود در کیش برگزار کنیم.

شکیب در پاسخ به این پرسش که آیا از اعضا هم برای برگزاری انتخابات در کیش نظرسنجی کردید؟ گفت: ۳۱ فروردین ماه یک هیات عمومی برگزار شد که در این مصوبه هیات عمومی اعلام شد که انتخابات نظام مهندسی ۲۲ اردیبهشت ماه و ۳۸۳ نفر اختیارات خود را واگذار کردند به نماینده وزیر راه و شهرسازی(زریبافان) و اعلام کردند که محل برگزاری انتخابات را نماینده وزیر تعیین کند.
وی ادامه داد: این مکان برگزاری انتخابات رو هم نماینده وزیر راه تعیین و نهایی نکرد بلکه به نظرخواهی روسای سازمان نظام مهندسی استان ها موکول کرد و در ۳۱ استان نظرخواهی صورت گرفت و جمیع جهات تصمیم بر این شد تا در کیش برگزار شود.

حق نظارت مهندسان ناظر در طرح نهضت ملی مسکن ۵۰ درصد تخفیف خواهد داشت. یعنی مهندس ناظر ۵۰ درصد از حق الزحمه خود را تخفیف دهد

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به این پرسش که تخفیفات نظام مهندسی ساختمان در طرح نهضت ملی مسکن چگونه خواهد بود؟ و چگونه مشارکت خواهد کرد؟ گفت: حق نظارت مهندسان ناظر در طرح نهضت ملی مسکن ۵۰ درصد تخفیف خواهد داشت. یعنی مهندس ناظر ۵۰ درصد از حق الزحمه خود را تخفیف دهد. یعنی مهندس ناظر بلوکی را به متراژ ۵ هزار متر مربع برمی دارد این ۵ هزار متر حق الزحمه ای دارد مهندس ناظر ۵۰ درصد حق الزحمه را دریافت می کند و به جای اینکه ۵ هزار متر به عنوان ظرفیت درج شود ۲۵۰۰ متر ظرفیت لحاظ خواهد شد.

شکیب در خصوص دلایل زمانبر بودن صدور پروانه های ساختمانی که باعث کاهش تعداد پروانه های ساختمانی شده است چیست؟ ادامه داد: ساز و کاری است که باید شهرداریها دلیل این زمانبر بودن را بررسی کنند. ساختاری که وجود دارد می توانند تقلیل دهند و زمان را به حداقل برسانند. تصور من این است که اگر اراده ای باشد ظرف یک ماه می تواند پروانه ساختمانی صادر شود. اگر هم متوسط به دو ماه برسد می تواند مفید باشد. اما در حال حاضر متوسط زمان صدور پروانه ساختمانی شش ماه باشد.

مجوزهای کسب و کار تکلیف وزارت راه و شهرسازی است چون پروانه توسط وزارت راه و شهرسازی صادر می شود این سامانه را هم وزارت راه باید راه اندازی کند اما چون سازمان های نظام مهندسی در استان ها ذینفع هستند قاعدتا هر کمکی از دست این سازمان بر بیاید انجام خواهیم داد

شکیب در خصوص مجوزهای کسب و کار نیز گفت: مجوزهای کسب و کار تکلیف وزارت راه و شهرسازی است چون پروانه توسط وزارت راه و شهرسازی صادر می شود این سامانه را هم وزارت راه باید راه اندازی کند اما چون سازمان های نظام مهندسی در استان ها ذینفع هستند قاعدتا هر کمکی از دست این سازمان بر بیاید انجام خواهیم داد اما متاسفانه اشکالی که وجود دارد این است که وقتی می خواهیم پروانه صادر شود قاعدتا از یک سری دستگاههای دیگر مثل ثبت احوال و یا مالیات کنترل ها بر خط باشد و باید بتوانیم به هم کمک کنیم. اما چون ساز و کار آن فراهم نشده است متاسفانه مجوزهای کسب و کار توسط اداره کل راه و شهرسازی نهایی نشده است.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha