۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
۱۳ راهبرد اقتصادی دولت برای ایجاد ۳۲ هزار شغل در «تنگه احد» ایران اسلامی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۳ راهبرد اقتصادی دولت برای ایجاد ۳۲ هزار شغل در «تنگه احد» ایران اسلامی

زاهدان - مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت : دولت یک بسته اشتغال ۳۲ هزار نفری با ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۱۳ رسته شغلی متناسب با ظرفیت ها و اقلیم منطقه سیستان پیش بینی کرده است.

به گزارش بازار، خشکسالی دو ده اخیر و خشکی تالاب هامون و رودخانه هیرمند به مثابه پدیده ای خزنده تاکنون خسارت های فراوانی را به بخش های مختلف اقتصادی منطقه سیستان که به تعبیر رهبر معظم انقلاب تنگه احد ایران اسلامی نامیده شده وارد کرده است.

از همین رو دولت سیزدهم در راستای برون رفت از این بحران و جهت تحقق شعار سال، یک بسته اشتغال ۳۲ هزار نفری با ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۱۳ رسته شغلی متناسب با ظرفیت ها و اقلیم این منطقه برای زدودن فقر و بیکاری پیش بینی کرده است.

بسته پیشنهادی اشتغال ۵ شهرستان منطقه سیستان در قالب ۱۳ رسته شغلی شامل صنایع‌دستی، قالی بافی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، بوم گردی، استخر پرورش ماهی و آبزی پروری، پنل خورشیدی، دام سبک محلی، مرغ خزک محلی،کارگاه تولید پوشاک، زنبورداری، پرورش شترمرغ، پرورش شتر و مشاغل مرتبط با صنایع خلاق، دیجیتال، خدمات بازرگانی الکترونیکی تعریف شده است.

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در همین ارتباط در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: طبق این بسته فرمانداران شهرهای شمال استا نباید نسبت به تامین زمین، پشتیبانی از سرمایه گذاران و نظارت بر اجرای مشاغل پیش بینی شده، برنامه ریزی و اقدام کنند و برش شهرستانی شهرهای۵ گانه به تفکیک ۱۳ رسته شغلی توسط دستگاه های اجرایی متولی امر و با هماهنگی فرمانداری ها به تناسب موقعیت و توانمندی ها تهیه شود.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه استان سیستان و بلوچستان، بانک ها، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمیته امداد جهت اجرای مطلوب بسته پیشنهادی نسبت به تامین منابع مالی اقدامکنند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان به منظور بازاریابی و فروش کالای تولیدی صنایع کوچک و کارگاهی مشاغل بسته پیشنهادی باید برنامه ریزی و الگوی مناسب تدوین کند.

رئیس کارگروه اشتغال استان سیستان و بلوچستان همچنین از مدیران دستگاههای اجرایی خواست ظرف مدت یک هفته مجوزهای مربوطه را به متقاضیان بدهند و همچنین فنی و حرفه ای استان بستر آموزش را برای مشاغل طرح فراهم کند.

وی ادامه داد: اداره کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان نیز ضمن رعایت الزامات محیط زیستی باید در صدور مجوزهای مورد نیاز تسهیل و تسریع کند.

مدرس خیابانی گفت: شبکه استانی هامون، فضای مجازی و سایر رسانه ها با فرهنگ سازی در جامعه برای خرید محصولات تولیدی داخل استان، بر نحوه اجرای مشاغل بسته پیشنهادی نظارت و با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط از این بسته بطور جدی پشتیبانی و مستندسازی کنند.

وی تصریح کرد: همه ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان برای تحقق بسته اشتغالی پیشنهادی پای کار هستند تا شعار سال محقق شود

کد خبر: ۱۴۷٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha