۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷
برنامه هفتم توسعه مبتنی بر ‌آمایش سرزمین تدوین شود
نایب رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس:

برنامه هفتم توسعه مبتنی بر ‌آمایش سرزمین تدوین شود

نایب رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس گفت: برنامه هفتم توسعه باید متعادل و مبتنی بر ‌آمایش سرزمینی تدوین و بررسی شود و دولت برای تدوین برنامه هفتم ابتدا باید به آسیب‌شناسی برنامه‌های پیشین بپردازد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرش زره تن لهونی نایب رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس، ضمن تاکید براینکه برنامه هفتم توسعه باید متعادل و مبتنی بر ‌آمایش سرزمینی تدوین و بررسی شود، گفت:برنامه‌های پنج ساله به عنوان یک برنامه بالادستی باید همه موارد را تحت پوشش خود قرار دهد، البته نمی‌توان در یک بازه زمانی پنج ساله تمام مسائل کشور را حل کرد اما می‌توان به نحوی برنامه هفتم توسعه را تدوین کرد که در یک بازه زمانی مشخص قابلیت اجرا داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دولت برای تدوین برنامه هفتم توسعه ابتدا باید به آسیب‌شناسی برنامه‌های پیشین توسعه در کشور بپردازد تا ضمن اصلاح موارد غیرقابل اجرا، احکامی متعادل و متوازن و قابل اجرا را نهایی کند. هدف اصلی برنامه هفتم توسعه باید ‌بهبود وضعیت شاخص‌های کلان و ‌پیشرفت زندگی مردم در ابعاد مختلف باشد.

نماینده مردم اورامانات، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی افزود:باید براساس برنامه کارشناسی و دقیق و واقع بینانه در پنج سال آینده دستگاه ها هماهنگ شوند تا رشد و پیشرفت ملموس باشد.

کد خبر: ۱۴۷٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha