۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
لزوم مدیریت یکپارچه کوچ برای ساماندهی عشایر در استان همدان
مدیرکل منابع طبیعی همدان تاکید کرد:

لزوم مدیریت یکپارچه کوچ برای ساماندهی عشایر در استان همدان

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بر لزوم مدیریت یکپارچه کوچ برای ساماندهی عشایر در استان همدان تاکید کرد و گفت: بهره برداری از مراتع باید به شکل اصولی انجام شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزایی در نشست مشترک کارگروه مدیریت چرا و ساماندهی کوچ عشایر استان های همدان، لرستان و خوزستان گفت: با توجه به محدودیت عرصه های منابع طبیعی که قابل استفاده و چرای دام هستند ورود زودهنگام و بیش از ظرفیت مرتع باعث نابودی و از بین رفتن مراتع خواهد شد.

وی افزود: مساحت مراتع استان همدان ۶۵۵ هزار هکتار است اما متاسفانه در برخی موارد بیش از سه برابر ظرفیت، دام وارد مرتع می شود که با توجه به تغییرات آب و هوایی و آسیب پذیر بودن مراتع، لزوم رعایت تعادل دام و مرتع بسیار ضروری است.

خزایی اضافه کرد: اجرای مدیریت یکپارچه در ساماندهی کوچ عشایر و رعایت تقویم کوچ بر اساس شیوه نامه ارسالی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از سوی تمامی استان ها امری ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه عشایر و لزوم توجه و تأمین امکانات مورد نیازآنها عنوان کرد: حفاظت از مراتع بستر توسعه پایدار است و بهره برداری از آن باید به شکل اصولی و براساس ظرفیت مراتع باشد.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha