۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
ظرفیت های مخابراتی در شش شهرستان کردستان توسعه پیدا کرد
مدیر مخابرات کردستان:

ظرفیت های مخابراتی در شش شهرستان کردستان توسعه پیدا کرد

سنندج - مدیر مخابرات منطقه کردستان از توسعه و تقویت زیرساخت های مخابراتی در شش شهرستان این استان در بخش های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به اینکه عملیاتِ ایجاد و ظرفیت سازی توسعه ی پورت های مخابراتی در سه سرویس VDSL,ADSL و تلفن ثابت همچنان از برنامه های دارای اولویت منطقه است، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود یک هزار پورتِ مخابراتی در شش شهرستان استان ظرفیت سازی شده است.

وی با اشاره به نیاز روز افزون مشتریان به سرویس های مخابراتی، افزود: این منطقه در سال جاری نیز نسبت به توسعه و ایجاد ظرفیت های جدید بر اساس برنامه های تدوین شده، عملکرد قابل توجه ای داشته است.

وی با اعلام هزار پورتِ ایجاد شده در شش شهرستان سنندج، سقز، دهگلان، مریوان، دیواندره و بیجار، اظهار داشت: از این رقم تعداد 288 پورت آن سرویس ADSL، 128 پورت سرویسVDSL و حدود 600 پورت دیگر نیز مربوط به تلفن ثابت است که جهت واگذاری و تامین نیاز مشتریان جدید ظرفیت سازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان همچنین با اشاره به تامین تجهیزات و امکانات لازم برای تحقق این مهم، عنوان داشت: مبلغ 6 میلیارد ریال برای این پروژه ها سرمایه گذاری شده است.

حکمت ضمن تشریح اقدامات توسعه ای در هر کدام از شهرستانهای فوق، خاطر نشان ساخت: در حوزه تلفن ثابت در شهرستان دهگلان 265 پورت، در شهرستان سقز 128 پورت و در شهرستان مریوان 192 پورت ظرفیت سازی شده است.

وی افزود: برای توسعه و ظرفیت سازی ADSL نیز در شهرستان دهگلان 64 پورت، شهرستان سنندج 64 پورت، شهرستان مریوان 128 پورت و در شهرستان دیواندره 32 پورت دایر شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان بیجار نیز تعداد 128 پورت VDSL ظرفیت سازی صورت گرفته است.

حکمت با بیان اینکه توسعه و ظرفیت سازی پورت های جدید مخابراتی با هدف پاسخگویی سریع به نیاز مشتریان و رعایت اصل مشتری مداری مورد توجه مخابرات منطقه است، یادآور شد: با بهره گیری از حداکثر پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم ورزید.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: با اجرای هر چه بیشتر پروژه های فنی و توسعه ایی در سال جاری، شاهد ارتقا بیش از پیش سطح کیفی و کمی محصولات و سرویس های مخابراتیِ قابل ارائه به مشتریان خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۷٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha