۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
ریزش بی سابقه ارزش یورو در برابر دلار| چشم انداز روشن دلار در پی سیاست های فدرال رزرو
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش بی سابقه ارزش یورو در برابر دلار| چشم انداز روشن دلار در پی سیاست های فدرال رزرو

با ادامه سیاست های جنگ طلبانه فدرال رزرو آمریکا برای ادامه افزایش نرخ بهره بانکی و نبود چنین حمایتی برای یورو، ارزش دلار در برابر یورو با بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۷ به این سو رسید.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز EUR/USD سرانجام به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۲۰ یعنی ۱.۰۶۳۶ رسیده و اکنون به سمت ۱.۰۶۰۰ در حرکت است؛ سطوحی که از آوریل ۲۰۱۷ به این سو در بازار فارکس مشاهده نشده است.

کاهش قیمت این جفت ارز در پی علاقه فزاینده سرمایه گذاران به خرید دلار آمریکا صورت گرفته که یورو را تا حد زیادی در معرض فشار فروش در بازار فارکس قرار داده و نهایتا منجر به کاهش قیمت ارز رسمی اتحادیه اروپا شد.

از سوی دیگر، تشدید نگرانی‌ها در مورد قرنطینه‌های کرونایی در چین و تأثیر آن بر زنجیره‌های عرضه جهانی، منجر به حرکت سرمایه گذاران به سمت دلار به عنوان دارایی امن شده است.

در همین حال، یورو همچنان تحت تاثیر گزارش‌هایی مبنی بر اینکه روسیه صادرات گاز به لهستان و بلغارستان را در تشدید بن‌بست بین مسکو و اروپا بر سر تامین انرژی قطع خواهد کرد، تحت فشار قرار گرفته است.

این امر پس از آن صورت می گیرد که اتحادیه اروپا (EU) اعلام کرد که سوبسید پرداختی به واردکنندگان نفت روسیه را محدود می کند تا به درآمدهای کرملین ضربه بزند.

همچنین معامله گران یورو همچنان سخنان جنگ طلبانه بانک مرکزی اروپا را نادیده می گیرند. بانک اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که ترجیح می دهد برنامه خود برای اجرای نخستین مرحله افزایش سود بانکی را در ماه جولای اعلام کند و لذا تا آن زمان، امیدی به بهبود ارزش یورو در بازار فارکس وجود نخواهد داشت.

به علاوه، انتظارات بازار برای افزایش دو مرحله ای نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو در ماه مه و همچنین در ماه ژوئن، شرایط جذاب تری را برای سرمایه گذاران بر روی دلار ایجاد کرده است.

در جدول زیر، پیش بینی قیمت این جفت ارز را بر اساس اندیکاتورهای مختلف ملاحظه می فرمایید.

ریزش بی سابقه ارزش یورو در برابر دلار| چشم انداز روشن دلار در پی سیاست های فدرال رزرو

کد خبر: ۱۴۷٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha