۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
عراق مقصد اول کالاهای صادراتی مازندران است
در گفتگو با بازار؛

عراق مقصد اول کالاهای صادراتی مازندران است

نوشهر- یوسفی منش، ناظر گمرکات مازندران گفت: بیشترین میزان کالا امسال به میزان ۲۰ هزار تن از استان به عراق صادر شده است.

علی یوسفی منش در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رقم ۲۲ میلیون دلاری صادرات کالا از گمرکات استان در سال جاری اظهار داشت: بیشترین میزان کالا به میزان ۲۰ هزار تن به ترکیه با ارزش ۱۱ میلیون و ۵۷۷ هزار دلار صادر شده است و ترکمنستان و آذربایجان و روسیه در مقاصد بعدی صادراتی قرار دارند.

وی رشد صادرات استان در ماه قبل را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد بیان کرد و گفت: در اولین ماه سال جاری ۱۵۵ هزار تن کالا شامل ۳۱ قلم کالا نظیر فرآورده های لبنی، سیمان، مصنوعات چوبی و غیره به کشورهای مختلف صادر شده است.

یوسفی منش ارزش میزان کالاهای صادر شده را بیش از ۵۸ میلیون دلار بیان کرد و گفت: در مجموع بیش از ۵۹ هزار تن کالا به پنج کشور همسایه از مازندران صادر شد که رشد ۷۱ درصدی ازنظر وزن و ۷۴ درصدی از نظر ارزش را دارا است.

وی حجم واردات کالا به گمرکات استان را ۹۴ هزار تن به ارزش ۳۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: ذرت دامی، گندم، کک نفتی، چربی‌ها، روغن های حیوانی و نباتی، چوب و تخته از مهمترین اقلام وارداتی بوده است.

یوسفی منش بیشترین کالاهای وارداتی را به میزان ۳۰ هزار تن از ترکیه ذکر کرد و گفت: قزاقستان، روسیه، امارات و ترکمنستان پنج کشور اول طرح های معاملاتی استان بوده است.

ناظر گمرکات مازندران همچنین اظهارداشت: در نخستین ماه سال‌جاری تقریبا ۲۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۷ میلیون دلاراز گمرکات مازندران ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۴۰ درصد و ارزشی ۲۸ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۴۷٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha