۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
دعوت از دارندگان زمین های رها شده برای ساخت شهرک
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید مطرح کرد

دعوت از دارندگان زمین های رها شده برای ساخت شهرک

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید گفت: داراندگان زمین در خارج از شهر می‌توانند برای ساخت شهرک به سامانه خدمات الکترونیک مراجعه و درخواست تاسیس شهرک خصوصی دهند.

به گزارش بازار، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید درباره ایجاد سامانه‌ای برای ثبت نام سرمایه گذاران ساخت شهرک گفت: یکی از تکالیف ما در طرح نهضت ملی مسکن، ساماندهی زمین‌های رها شده دولتی و خصوصی در کشور است.

وی ادامه داد: هر شخصی که زمین در خارج از شهرها دارد درصورت تمایل می‌تواند در سامانه shahrak.ntdc.ir ثبت نام کند. با بارگزاری مدارک در سامانه، پرونده بررسی و به متقاضی پیامک ارسال می‌شود تا مدارک لازم را برای صدور پروانه ارائه دهد.

جعفری گفت: هیچ محدودیتی برای متقاضیان ساخت شهرک خارج از حریم شهرها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد استان‌ها ظرفیت ساخت شهرک را دارند تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ نقطه برای ساخت شهرک در استان‌های مختلف شناسایی شده و بسیاری از نهادها و دستگاه‌های دولتی اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: در ابتدای سال ۹۹ دستورالعمل شهرک سازی مصوب شد، اما هنوز از این ظرفیت برای تامین مسکن استفاده نشده است. وزیر راه و شهرسازی تکلیف کرده تا از ظرفیت شهرک‌ها برای ساخت مسکن استفاده شود.

جعفری گفت: ساخت شهرک‌ها فرصت مناسبی برای ساماندهی زمین‌های خارج از محدوده شهری است و به نوعی با برنامه ریزی و ساماندهی مانع زمین خواری می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه براساس طرح آمایش سرزمین، مدیریت زمین و توزیع جمعیت از تکالیف شهرسازی است افزود: شهرک سازی، فرصتی ایجاد می‌کند تا فضای مسکونی مناسب را متناسب با الگوسازی شهرهای ایرانی اسلامی بسازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در نهضت ملی مسکن طرح خودمالکی وجود دارد که با ساماندهی زمین‌های رها شده، در قالب طرح نهضت ملی، شاهد تقویت تولید مسکن خواهیم بود.

کد خبر: ۱۴۷٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha