۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
حرکت به سمت کشاورزی تجاری با استفاده از زنجیره‌های کشت و صنعت
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد

حرکت به سمت کشاورزی تجاری با استفاده از زنجیره‌های کشت و صنعت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید به نحوی پیش برویم تا حوزه کشاورزی به شرکت‌های سهامی و شرکت‌های کشت و صنعت تبدیل و از خرده‌مالکی خارج شویم تا بخش کشاورزی از حالت غیر اقتصادی به تجاری تبدیل شود.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با مدیران عامل شرکت‌های کشت و صنعت بخش کشاورزی اظهار کرد: کشت و صنعت‌ها، مجموعه پر قدرتی در حوزه کشاورزی محسوب می‌شوند و پیشران حوزه کشاورزی هستند.

وی افزود: اجرای سیاست‌های کشورها توسط کشت و صنعت ها صورت می‌گیرد و این شرکت‌ها نوک پیکان تصمیم‌گیری قرار دارند، همچنین اقدامات نوآورانه و جدید در حوزه کشاورزی هم توسط این شرکت ها انجام می شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باید به نحوی پیش برویم تا حوزه کشاورزی به شرکت‌های سهامی و شرکت‌های کشت و صنعت تبدیل و از خرده‌مالکی خارج شویم تا بخش کشاورزی از حالت غیر اقتصادی به تجاری تبدیل شود.

وی ادامه داد: نقش کشت و صنعت ها در توسعه کشاورزی و بورس کشاورزی بسیار مهم است و خط‌مشی دهنده به سرمایه‌گذاران محسوب می‌شوند.

ایشان در رابطه با کشاورزی قراردادی توسط کشت و صنعت‌ها گفت: کشت و صنعت ها می‌توانند با کشاورزی قراردادی اراضی خرد اطراف خود را یکپارچه سازی کنند و خرده مالکی را از میان بردارند.

وی با بیان اینکه نقش کشت و صنعت‌ها در تنظیم بازار بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند در ساماندهی بازار، بازاررسانی و تنظیم بازار از ظرفیت‌های زنجیره‌های کشت و صنعت استفاده کند.

ساداتی نژاد گفت: زنجیره کشت و صنعت‌ها می‌توانند در صنعتی شدن تولید گوشت گوسفند و کاهش زمان پرواربندی این دام، به وزارت جهاد کشاورزی کمک کنند و ما آمادگی داریم در هر زمینه‌ای، اعضای هیئت علمی در سازمان تات را برای کمک به این شرکت‌ها اعزام کنیم.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha