۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان آغاز شد
با رویکرد ارتقای فرهنگ قرآنی؛

هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان آغاز شد

اصفهان - هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با رویکرد ارتقای فرهنگ قرآنی سطح جامعه و نهادینه‌سازی سبک زندگی قرآنی در اصفهان گشایش یافت.

به گزارش بازار، هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با رویکرد ارتقای فرهنگ قرآنی سطح جامعه و نهادینه‌سازی سبک زندگی قرآنی در اصفهان گشایش یافت.

در این نمایشگاه که تا دهم اردیبهشت‌ماه برپا خواهد بود، ۱۴۰ موسسه قرآنی، نهاد و سازمان اجرایی فعال در حوزه قرآن و عترت به ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در این حوزه می‌پردازند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: پس از سه سال وقفه، قرن و سال جدید با برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت آغاز می‌شود که امیدواریم این نمایشگاه نقشه راهی برای امور مختلف فرهنگی در کشور باشد.

علیرضا مرتضوی با اشاره به اینکه فعالان حوزه قرآنی در امور نشر، خطاطی، قصه‌ها، تئاتر قرآنی و آستان قدس رضوی در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: فعالان قرآنی از چهار استان کشور در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت که با رویکرد خانواده‌ها و به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار شده است، حضور دارند.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در اختیار مشارکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه قرآن و عترت قرار گرفته و نمایشگاه به مدت شش روز تا دهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدیدکنندگان فعال خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه قرآن، بهترین اتفاق این روزهای اصفهان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن یکی از بهترین اتفاقات این روزهای اصفهان به شمار می‌رود، گفت: برپایی این نمایشگاه در شرایطی که جامعه نیاز به افزایش روحیه معنویت دارد، نشان می‌دهد که دست‌اندرکاران این حوزه، سیاستگذاری‌های صحیحی انجام داده‌اند.

محمدرضا جان‌نثاری با اشاره به تبعات ناشی از استفاده بی‌حد و حصر از فضای مجازی پس از شیوع بیماری کرونا، گفت: هیچ کار فرهنگی از عهده اتفاقات رخ داده برنمی‌آمد، مگر کار قرآنی و فقط قرآن می‌تواند در این شرایط هماوردی کند.

وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه قرآن در اصفهان و گرایش مردم این شهر به علوم قرآنی امر تازه‌ای نیست، ولی نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، بازه زمانی برگزاری نمایشگاه بوده که همواره در ماه مبارک رمضان انجام می‌شده است.

وی افزود: زمانی که کرونا فراگیر شد، ناشناخته بود و هیچکس نمی‌دانست چگونه با آن برخورد کند؛ چنانکه شاهد برخوردهای افراطی در روزهای اولیه شیوع ‌این ویروس بودیم و در نتیجه وحشتی که به دنبال آن حاکم شد، همه جا را درست یا غلط تعطیل کردیم، از جمله همه مراکزی که به جامعه معنویت پمپاژ می‌کرد و در کنار آن، مراکز آموزشی نیز تعطیل‌ شد، ولی چون آموزش تعطیل‌شدنی نبود، در فضای مجازی ادامه یافت، آن هم فضای مجازی ولنگاری که هیج حد ‌و حصری برای آن وجود ندارد و در کنار خوبی‌ها، پلشتی‌هایی نیز دارد. بنابراین، پاک‌ترین فضاها تعطیل شدند و دانش‌آموزان و دانشجویان در معرض آلوده‌ترین فضا قرار گرفتند که در بعضی از موقعیت‌ها شاهد آثار مخرب آن بوده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه اکنون نمایشگاه قرآن در چنین شرایطی برگزار می‌شود، تصریح کرد: وقتی کسی از شدت گرما در حال شکنجه شدن است و لیوانی آب خنک به دستش می‌دهند، برایش بسیار لذت‌بخش است و نمایشگاه قرآن دقیقاً حکم همین آب خنک را دارد.

وی ادامه داد: اگر رهبر معظم انقلاب بر کار فرهنگی فاخر تأکید می‌کنند، برگزاری نمایشگاه قرآن دقیقاً یکی از همین موارد است که بسیار به‌موقع و به‌جا برگزار شد و مطمئناً در این موقعیت به یادگار خواهد ماند. یکی از بهترین کارهایی که امکان انجام آن وجود داشت، رجوع به قرآن بود و هیچ کار فرهنگی از عهده اتفاقات رخ داده برنمی‌آمد، مگر کار قرآنی و فقط قرآن می‌تواند در این شرایط هماوردی کند، هیچ راه دیگری نیست، مثل و مانند نیز ندارد و کاری بسیار بی‌بدیل است. در واقع، سفره‌ای که امروز در اصفهان پهن شده، اثری بسیار عالی و ماندگار خواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha