۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
ورود دانشگاه شریف به تولید مصالح ساختمانی دانش بنیان| ارتقاء کیفیت ساخت و ساز با همکاری بنیاد مسکن
رئیس دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد

ورود دانشگاه شریف به تولید مصالح ساختمانی دانش بنیان| ارتقاء کیفیت ساخت و ساز با همکاری بنیاد مسکن

جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه تولید مصالح ساختمانی دانش بنیان و فناور محور در دستور کار است گفت: برای دستیابی به فناوری ارتقای کیفیت ساخت‌و ساز با بنیاد مسکن همکاری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، رسول جلیلی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برای دستیابی به فناوری ارتقای کیفیت ساخت و ساز و مصالح ساختمانی با بنیاد مسکن همکاری مستمری خواهیم داشت گفت: دانشگاه صنعتی شریف همانند دیگر دانشگاه‌های با عمر چند دهه از آموزش شروع کرد و در حال حاضر سه دهه است که به حوزه پژوهش ورود کرده و اخیراً بر حوزه فناوری نوین و توجه به دانش بنیان ها متمرکز شده است.

وی افزود: دانشگاه شریف در پردیس فناوری این دانشگاه که ۱۲ برابر خود دانشگاه مساحت دارد و با بافت مسکونی امتزاج دارد ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال دارد و به آن به شوخی دره طرشت به کنایه از دره سیلیکون دانشگاه MIT نام برده می شود. حال باید اذعان کنم که تمام فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌توانند در پایان دوره کارشناسی خود شرکت دانش بنیان راه اندازی کنند و تیم خود را داشته باشند.

جلیلی ادامه داد: عمده این ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در مجموعه فناوری دانشگاه شریف بخش خصوصی هستند و دولت هزینه‌ای برای راه اندازی زیست بوم فناوری طرشت نکرده است. و اگر دقت کنید می بینید که حتی برخی ساختمان‌ها را در این مجموعه خود شرکت‌های دانش بنیان ساخته اند. و امید داریم دانشجویانی که وارد دانشگاه صنعتی شریف می‌شوند بتوانند در مرکز نوآوری شریف شرکت دانش‌بنیان خود را تاسیس کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه طرح تحول دانشگاه شریف در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن پیوند است، گفت: پیوند یعنی در یک دهه آتی هیچ پایان نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری نداریم که مساله آن حل مشکلات جامعه باشد اگر این اتفاق بیفتد دانشگاه شریف را از آموزشکده به فناورکده ارتقا می‌دهیم و این اتفاق در دهه اول قرن پانزدهم رخ می‌دهد.

وی افزود: هفته اخیر در دیداری که با رئیس جمهوری داشتیم، وی تاکید کرد که دانشگاه باید به سراغ صنعت برود و همچنین نیاز هم باید به سمت دانشگاه حرکت کند و طرح تحولی دانشگاه شریف در پیوند خلاصه می‌شود و باید بتوانیم این حوزه‌ها را به یکدیگر وصل کنیم.

وی گفت: هدف ما این است دانشجویی که وارد دانشگاه شریف می‌شود، زندگی کند و تنها مباحث علمی را به صورت تئوری دنبال نکند که پس از اتمام دوره تحصیل نداند هدفش از ورود به این دانشگاه چه بوده است. دانشجویان برای حل مسئله باید مقاومت و تاب‌آوری داشته باشند و سریع نشکنند. برای حل مسئله ممکن است با بی‌پولی، بدعهدی، برخورد قهری یا سیلی هم مواجه شود و این مسائل باعث تاب‌آوری دانشجویان می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه قرار است این دانشگاه برای ایرانیان و جهانیان منشأ اثر باشد تاکید کرد: این دانشگاه باید بتواند در خدمت مردم زلزله‌ زده و سیل زده قرار بگیرد و بر افزایش کیفیت آسفالت، عمده مصالح و تولید قیر باکیفیت و... موثر واقع شود.

وی در خصوص امضای تفاهم نامه با بنیاد مسکن گفت: ارتقای کیفیت ساخت، کمک به رفع مشکلات بعد از سوانح طبیعی، تولید مصالح دانش بنیان و فناور محور، تولید قیر رنگی و شبرنگ، افزایش تاب آوری مصالح و … باید از این مسیر اتفاق بیفتد. در وزارت علوم، معاونت فناوری ایجاد شده و عزم دولت ارتقای دانشگاه هاست.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha