۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
آغاز کشت برنج در گلستان | ۶۵ هزار هکتار از مزارع نشاء شد
معاون جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

آغاز کشت برنج در گلستان | ۶۵ هزار هکتار از مزارع نشاء شد

گرگان- عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: نشاء و کشت شالی در ۶۵ هزار هکتار از مزارع گلستان آغاز شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد.

محمد رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: نشاء و کشت شالی در ۶۵ هزار هکتار از مزارع گلستان آغاز شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان این مطلب که کشت برنج به صورت خشکه کاری نسبت به غرقابی، آب بسیار کمتری طلب می کند به کشاورزان استان توصیه کرد: کشت خشکه کاری را جایگزین روش های نشایی کنند .

عباسی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال ۶۵ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت شالی برود و ۳۷۵ هزار تن شلتوک برنج از مزارع استان برداشت شود.

عاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: درسال جاری کشت شالی در یک هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به صورت خشکه کاری و مابقی به صورت غرقابی کشت می شود.

عباسی با بیان این مطلب که امسال ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیکاران استان به صورت کشت قراردادی انجام می شود، افزود: در این روش کشاورزان از تامین به موقع نهاده ها مثل کود، سم و بیمه کشاورزی برخوردار می شوند.

به گفته وی، در سال گذشته ۶۷ هزار و ۸۶۸ هکتار از مزارع گلستان برنج کشت شد که ۳۳۸ هزار و ۶۷۵ تن محصول تولید بدست آمد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: کاهش بارش ها و افت سطح آب های زیر زمینی باعث شد امسال سطح زیر کشت برنج در گلستان کاهش یابد.

او در خاتمه یادآور شد: در گلستان برنج با تنوع و کیفیت های متفاوت مانند طارم هاشمی، طارم سنگی و طارم دم سیاه و هم انواع پر محصول آن نظیر فجر، ندا و شیرودی کشت می‌شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha