۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
لزوم اصلاح قانون مقررات صادرات و واردات با ملاحظات نوین حوزه تجارت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

لزوم اصلاح قانون مقررات صادرات و واردات با ملاحظات نوین حوزه تجارت

همدان - خورشیدی، مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان بر لزوم اصلاح قانون مقررات صادرات و واردات با ملاحظات نوین حوزه تجارت تاکید کرد.

هادی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی زدودن سفتی و سختی مقررات و قوانین دتبال می شود، عنوان کرد: قوانینی وجود دارد که به ۵۰ سال پیش بر می گردد و کار را سخت کرده است.

وی بابیان اینکه طور مثال در خصوص صادرات با یک هزار و ۴۰۰ مورد قوانین مواجه هستیم و حتی ۲۰۰ هزار مورد دستور العمل و بخشنامه صادر شده است، گفت: کارکردن با این حجم از قوانین و مقررات امکان پذیر نیست.

مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان در ادامه مطلب قبل خود با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۰۰ مورد قانون و مقررات در صادرات به سال های گذشته مربوط می شود، اضافه کرد: این موارد با فرهنگ امروز صادرات کاملا منافات دارد و قابل تطبیق نیست ضمن اینکه امروز فضا نیز مجازی شده است

وی با اشاره به اینکه تنوع کالاهای صادراتی ایران در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۶۲ قلم بوده است، افزود: ترکیب فناورانه کالاهای صادراتی ۳۹.۶ دانش بنیان و ۶۰.۴ غیر فناورانه و غیر دانش بنیان بوده است که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای سال باید به کالاهای دانش بنیان توجه بیشتری شود.

خورشیدی با بیان اینکه در بخش صادرات تقریبا ۳۶ درصد از صادرات به صورت فناورانه و ۶۴ درصد غیر فناورانه است، گفت: جالب اینکه ۳۶ درصدی هم که بصورت فناورانه لحاظ شده کاملا فناورانه نیست.

وی اضافه کرد: جلسات پیگیری هدف صادراتی در استان همدان باید براساس دو موضوع پیش رود به طوری که پیام نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، اشتغال و دانش بنیان و پیام ریس جمهوری مبنی بر تلاش برای رشد اقتصادی هشت درصدی و ایجاد اشتغال بیش از یک میلیون نفر به جز اشتغال مسکن دنبال شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha