۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
تعطیلات عید فطر ممنوعیت تردد نداریم
وزیر کشور:

تعطیلات عید فطر ممنوعیت تردد نداریم

وحیدی، وزیر کشور از عدم ممنوعیت تردد برای تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: نماز عید فطر امسال در تمامی مساجد و مصلی‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، وحیدی امروز سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در این راهپیمایی، رعایت مقررات بهداشتی همچون استفاده از ماسک و حفظ فاصله مورد تاکید است.

وی در خصوص مراسم نماز عید فطر هم تاکید کرد: اماکن و فضای آزاد برای برگزاری نماز عید فطر در اولویت قرار گیرند.

وحیدی خاطرنشان کرد: براساس گزارش وزارت بهداشت، مدیریت بیماری کرونا در کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و کاهش تعداد موارد بستری و فوتی‌های ناشی از آن، نشان از روند رو به جلوی مهار این بیماری در کشور دارد.

وی در عین حال بر اقدامات کنترلی و مراقبت‌های بهداشتی به ویژه درباره سویه‌های جدید ویروس کرونا تاکید کرد و یادآور شد: اگرچه در این زمینه نگرانی وجود ندارد، و فعلاً نیاز به محدودیت ترددی در رابطه با رفت و آمد مسافران بین کشورهای دیگر وجود ندارد، اما رصد و پایش سویه‌های جدید به طور جدی در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار دارد.

نظارت دقیق بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فرودگاه‌های کشور، از دیگر محورهای مطرح شده در نشست امروز قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا بود که اظهارات مقامات مربوط گویای کنترل تزریق حداقل ۲ دُز واکسن و داشتن آزمایش منفی کرونا برای مسافران ورودی و خروجی در فرودگاه‌های بین المللی کشور است.

همچنین در این نشست موضوع حضوری شدن مدارس مورد بررسی قرار گرفت که طبق گزارش وزارت آموزش و پرورش، روند حضور دانش آموزان در مدارس مطلوب ارزیابی و تاکید شد تاکنون گزارشی از فوت دانش آموز به خاطر ابتلا به بیماری کرونا به واسطه حضور در کلاس درس نداشته اند.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha