۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
 هیچ منعی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی وجود ندارد
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی :

هیچ منعی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی وجود ندارد

بیرجند- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ منعی برای هرنوع سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان وجود ندارد گفت: مرز ماهیرود به عنوان شاهرگ اقتصادی استان موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین زارعی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف با بیان اینکه باید سرمایه گذاران را به سمت همدیگر سوق دهیم، اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌هایی که منطقه ویژه اقتصادی استان دارد روندهای گمرکی کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی از جمله معادن است که این موضوع با توجه به هزینه‌های بالای گمرکی به نفع سرمایه گذار است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از ارسال محموله دستگاه‌های خط تولید معدن طلای شادان خبر داد و افزود: این محموله در چند روز گذشته وارد منطقه ویژه اقتصادی بیرجند شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف به عنوان شهرک صنعتی دوم استان دارای جایگاه ویژه‌ای است، بیان داشت: با توجه به زیرساختی که در این شهرک وجود دارد وگروه‌های سرمایه گذار می‌توان از ظرفیت آنها برای منطقه ویژه اقتصادی و ورود دستگاه‌های خط تولید کارخانه جات معادن استفاده کرد.

زارعی با بیان اینکه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان سرمایه گذاری عام است که یکی از امتیازات بزرگ محسوب می‌شود گفت: در این راستا در هر زمینه‌ای که سرمایه گذار ورود کند هیچ منعی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

عقد قرارداد برای ۷۶ پروژه سرمایه گذاری در استان
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده و تاکنون ۷۶ پروژه سرمایه گذاری منجر به عقد قرارداد شده و۳۶ واحد به بهره برداری رسیده است.

زارعی وجود مرز مشترک با کشور افغانستان را یکی از امتیازهای خوب برای استان دانست و تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی در سایت مرزی ماهیرود نیز فعال است.

وی ادامه داد: مرز ماهیرود به عنوان شاهرگ اقتصادی برای خراسان جنوبی و کشور در زمینه صادرات و واردات کالا و دادوستد خوب عمل کرده است.

زارعی گفت: در منطقه ویژه اقتصادی استان کارهای خوبی در حال انجام است که به زودی خبرهای خوشی را به مردم منعکس خواهیم کرد.

سرمایه گذاران را دلگرم به سرمایه گذاری کنیم
سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف هم در این دیدار بیان کرد: ما معتقدیم باید معیشت مردم را در اولویت قرار دهیم چرا که می‌تواند رفاه و رونق اقتصادی ایجاد کند و شرط توجه به معیشت مردم سرمایه گذاری است باید سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری کرد.

محمدعلی ایمانی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت: شهرستان خوسف یکی از شهرستان‌هایی است که از محرومیت زیادی رنج می‌برد اگر می‌خواهیم به رفع محرومیت‌ها توجه کنیم باید نگاهمان به سمت بخش خصوصی و سرمایه گذاران باشد چرا که با اعتبارات دولتی نمی‌توان محرومیت زدایی کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان افزود: اگر می‌خواهیم پروژه‌های نیمه تمام را زودتر به اتمام برسانیم باید بخش خصوصی ورود پیدا کند.

ایمانی گفت: ما برای سرمایه گذارانی که در این شهرستان بخواهند سرمایه گذاری کنند فرش قرمز پهن می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم همه نگاه‌ها و دیدگاه‌ها را باید منسجم کنیم، تصریح کرد: شرط توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

کد خبر: ۱۴۷٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha