۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۱
سود و منفعت کوتاه مدت و بلند مدت تولیدکننده در رضایت مشتری است
کارشناس ارشد حوزه کسب و کار:

سود و منفعت کوتاه مدت و بلند مدت تولیدکننده در رضایت مشتری است

وقتی تولیدکنندگان متناسب با نیاز جامعه و مشتری بتواند تولید کند بازار را در دست خواهد داشت و افزایش فروش و سودآوری می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفت و به‌روزرسانی تولیدکننده را فراهم کند.

به گزارش بازار، مجتبی برقبانی کارشناس ارشد حوزه کسب و کار در مورد لزوم فضای رقابتی در کشور به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: همه افراد در هر رشته‌ای وقتی در شرایط رقابت قرار می‌گیرند، رقابتی هم عمل می‌کنند زیرا رقابت باعث رشد سازمان و بنگاه اقتصادی می‌شود ولی متاسفانه بخش رقابتی در کشور ضعیف است.

برقبانی با تاکید بر آنکه تولیدکننده باید بازار خود را به خوبی بشناسد، افزود: بازار هدف تولیدکننده اکثر کشورها بازار داخلی است. آنها باید شرایط اقتصادی و نیاز مردم را سنجیده و با توجه به تورم و سطح مالی خانواده ها برای تولید کالا برنامه‌ریزی کنند در این صورت می‌توانند وارد مرحله بعد که تولید محصول است شوند.

وی ادامه داد: وقتی تولیدکننده محصول با کیفیت عرضه نکند، مصرف‌کننده همیشه ناراضی است و از خرید محصول خودداری می‌کند. نتیجه اعتراضات مردم روی آوردن به خرید کالای خارجی است. وقتی تولیدکنندگان متناسب با نیاز جامعه و مشتری بتواند تولید کند بازار را در دست خواهد داشت.

این کارشناس ارشد حوزه کسب و کار گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار و وضعیت اقتصادی، تولیدکنندگان باید روی کیفیت محصولات خود کار کنند. مشکل بعدی بسته بندی محصولات است. بسته بندی باید به فراخور خدمات مشتری باشد که نیست و اگر شرکت‌های ایرانی همانند سابق و سنتی کار کنند بازار خود را از دست خواهند داد. در واقع مشکل بسیاری از شرکت‌هایی که سخن از نبود رونق و پیشرفت می‌زنند همین موارد است.

برقبانی فروش جنس اجباری به مصرف کننده را خیانت در حق مصرف کننده عنوان کرد و اظهار کرد: چون مصرف کنندگان به اجبار خرید می‌کنند و تولیدکنندگان هم به بهانه در دست داشتن طولانی مدت بازار، تلاشی برای بازاریابی و بازاریابی هوشمند انجام نمی‌دهند، همه پتانسیل خای خود را از دست خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی سخن از حمایت از تولید داخلی است دولت از ورود محصولاتی که توان تولید داخل را دارند جلوگیری می‌کند اما مردم چه گناهی دارند که مجبور هستند محصول بی کیفیت را با قیمت بالا استفاده کنند. طبیعی ترین موضوع در تولید انبوه این است که باید از محصول با کیفیت طبق استاندارد تست شود و سپس تولیدکننده به تولید ادامه دهد.

برقبانی افزود: نظارت‌ها و کنترل‌ها باید به شکل تصادفی در مقاطع مختلف انجام شود چون رقابتی در کشور وجود ندارد که منجر به تولید محصول با کیفیت شود. تولیدکننده همواره باید در پی کسب رضایت مشتری باشد در غیر این صورت بازار خود را از دست خواهد داد.

کد خبر: ۱۴۷٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha