۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
پیش‌بینی قیمت اتریوم در دو ماه آینده|دومین ارزدیجیتال بازار چه مسیری در پیش خواهد گرفت؟

پیش‌بینی قیمت اتریوم در دو ماه آینده|دومین ارزدیجیتال بازار چه مسیری در پیش خواهد گرفت؟

طی روزهای گذشته، اتریوم دومین رمزارز بازار با مارکت کپ ۳۴۵ میلیارد دلاری، مقاومت مهم ۳۰۰۰ دلار را از دست داد اما مدتی بعد دوباره این قیمت را پس گرفت.

بازار; گروه اقتصاد دیجیتال: طی روزهای گذشته، اتریوم دومین رمزارز بازار با مارکت کپ ۳۴۵ میلیارد دلاری، مقاومت مهم ۳۰۰۰ دلار را از دست داد اما مدتی بعد دوباره این قیمت را پس گرفت.

اگر مدتی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده یا دست کم آن را رصد کرده باشید، حتما متوجه این موضوع شده‌اید که قیمت رمزارز بیت کوین، بر کل این بازار کاملا تاثیرگذار است. هر گونه تغییری در بیتکوین سایر ارزهای دیجیتال را نیز تحت تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل قبل از تحلیل اتریوم، نگاهی هم باید به BTC داشت.

به جز بیت کوین قیمت اتریوم هم برای تحلیل‌گران بسیار مهم است و به نوعی می‌توان گفت که قیمت این رمزارز، مسیر حرکتی سایر آلتکوین‌ها را نشان می‌دهد. معمولا هر زمان رشد شارپی در اتریوم اتفاق می‌افتد، می‌توان منتظر رشد دیگر آلتکوین‌های مستعد نیز بود.

برای ما ایرانی‌ها، علاوه بر قیمت دلاری رمزارزها، قیمت دلار نیز در تحلیل‌هایمان مهم بوده و می‌تواند سودآوری سرمایه‌گذاری ما را تحت تاثیر قرار دهد. قیمت خرید تتر در صرافی‌های مختلف داخلی متفاوت است که با مقایسه آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین قیمت را شناسایی کنید.

با از دست رفتن مقاومت ۳۰۰۰ دلاری،‌ چه وضعیتی در انتظار اتریوم خواهد بود؟ آیا مسیر نزولی ادامه خواهد داشت و قیمت اتریوم به ۲۰۰۰ دلار خواهد رسید؟

بررسی وضعیت بیت کوین

به نقل از میهن بلاکچین طی روزهای گذشته با سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۴۱ هزار دلار، اوضاع به طور کلی برای بازار ارزهای دیجیتال خوب پیش نرفته و اخبار منفی پیرامون پادشاه ارزهای دیجیتال بیشتر شده است.

پیتر برنت (Peter Brandt) یکی از معروف‌ترین تریدرها، اعتقاد دارد که برای مدت کوتاهی درگیر روند نزولی خواهیم شد.

او همچنین در پاسخ به نموداری که یکی از کاربران منتشر کرده بود،‌ بیان کرد که احتمال کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۳۰ هزار دلار هم وجود دارد و ممکن است در ماه‌های آینده شاهد بیت کوین ۲۷ یا ۲۸ هزار دلاری باشیم.

آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیر عامل سابق صرافی بزرگ بیتمکس که در زمینه مشتقات یک غول محسوب می‌شود نیز چندی پیش پستی در وبلاگ خودش در رسانه مدیوم منتشر کرده بود. اون در آن پست به سرمایه‌گذاران تازه وارد رمزارزها هشدار داده بود که برای دیدن رنگ سود، باید مدتی ضرر را تحمل کنند.

به اعتقاد آرتور در آینده امکان تغییر هژمونی دلار ایالات متحده آمریکا وجود دارد و می‌توان شاهد افزایش اهمیت دارایی‌ها مختلف و ارز ملت‌های گوناگون بود، اما تا زمانی که آن روزها فرا برسند عوامل اقتصادی کلان آمریکا هم‌چنان اثر منفی خود بر بازار رمزارزها را حفظ خواهند کرد.

در گذشته بارها دیدیم که تغییر نرخ بهره در نظام بانکی ایالات متحده چطور بر بازار رمزارزها تاثیر می‌گذارد. طی روزهای گذشته هم شاهد بودیم که اظهار نظر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، مبنی که بر احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در ماه می بر قیمت بیت کوین و به طور کلی بازار رمزارزها تاثیر گذاشت و منجر به نزول قیمت‌ها شد.

طبق تحلیل آقای آرتور هیز، طی ماه‌های آینده رسیدن قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار و اتریوم به ۲ هزار دلار دور از انتظار نیست.

بررسی وضعیت اتریوم

با منفی شدن شرایط پیرامون بیت کوین، این اتفاق برای اتریوم نیز رخ داده است و بزرگترین آلتکوین بازار،‌ همزمان با کاهش بیتکوین به زیر ۳ هزار دلار سقوط کرده است. یکی از تحلیلگران مطرح یعنی ژاستین بنت (Justin Bennett)، پیش‌بینی‌اش از وضعیت بیت کوین و اتریوم را برای بیش از ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده خودش در توییتر منتشر کرده است.

طبق پیش‌بینی وی اتریوم برای مدتی به محدوده ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ دلار سقوط خواهد کرد و پس از آن می‌تواند به سمت بالاترین قیمت تاریخش (ATH) و حتی فراتر از آن حرکت کند. او در کوتاه‌مدت و برای ماه‌های آینده اعتقاد به بازار نزولی دارد.

پیش‌بینی قیمت اتریوم در دو ماه آینده|دومین ارزدیجیتال بازار چه مسیری در پیش خواهد گرفت؟

به گزارش Crowdwisdom در رابطه با توسعه اتریوم ۲ باید گفت که فاز Merge نقشه راه مورد انتظار اتریوم که قرار بود قبل از ژوئن ۲۰۲۲ انجام شود، قطعا در این تاریخ عملیاتی نخواهد شد. با این وجود حتی قبل از اینکه ادغام اتفاق بیفتد، یک شرط بندی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در پلتفرم مستقل Defi Lido Finance برای اصلاح شبکه اتریوم انجام شده است. طبق به‌روزرسانی‌های صورت گرفته، حدود ۳.۲۲ میلیون توکن در پروتکل مالی Lido با امید به تکمیل موفقیت‌آمیز ادغام اتریوم استیک شده است. به هر حال باید گفت که خبر تاخیر اعلام‌شده، تاکنون تاثیر منفی بر قیمت اتریوم نداشته است.

اتریوم در ساعت‌های گذشته به طور مداوم زیر ۳۰۰۰ دلار معامله شده است. ETH که در اوایل سال ۲۰۲۲ در محدوده قیمت ۳۸۰۰ دلار معامله می‌شد، دیگر نتوانسته است که دوباره به آن محدوده باز گردد. با این حال در بخش عمده ای از امسال، اتر در قیمت‌های بیش از ۳۰۰۰ دلار معامله شده است.

حجم جستجوی انجام شده در گوگل نیز یکی از شاخص‌هایی است که می‌تواند تا حدودی حرکت قیمت بیت کوین و اتریوم را نشان دهد. حجم جستجوی بیشتر با حجم معاملات بیشتر رابطه مستقیم داشته و تا حدودی می‌تواند بیانگر افزایش قیمت اتریوم و بیت کوین باشد. اگر داده‌های گوگل ترندز را بررسی کنیم،‌ مشاهده می‌کنیم که میزان سرچ اتریوم در حال افزایش است.

تجزیه و تحلیل کوتاه مدت قیمت اتر از CoinCodex در ۲۰ آوریل خنثی بود، در آن بررسی ۲۰ اندیکاتور فنی سیگنال‌های صعودی و ۹ اندیکاتور سیگنال نزولی ارائه می‌دادند. شاخص قیمت نسبی (RSI) برابر با ۳۱.۱۴ نزدیک به منطقه فروش بیش از حد است. میزان RSI وقتی ۳۰ یا کمتر است، معمولا نشان می دهد که قیمت دارایی از ارزش آن کمتر است و ممکن است روند معکوس شود.

پیش‌بینی بلندمدت اتریوم توسط Wallet Investor صعودی بود و پیش‌بینی می‌کرد که قیمت در ۱۲ ماه آینده به ۵۱۸۹ دلار برسد. پیش‌بینی اتریوم سایت مبتنی بر الگوریتم نشان داد که قیمت می‌تواند در سال ۲۰۲۵ از ۱۰ هزار دلار فراتر رود، در شروع سال ۲۰۲۶به ۱۱۲۴۰ دلار رسیده و تا آوریل ۲۰۲۷، قیمت اتریوم می‌تواند تا نزدیک ۱۴ هزار دلار افزایش یابد.

در پیش‌بینی قیمت آتی اتریوم که توسط Gov Capital انجام شده است، قیمت این کوین سال آینده در همین زمان حدود ۵۲۰۰ دلار خواهد بود و انتظار می‌رود که قیمت تا آوریل ۲۰۲۷ به ۱۸۸۲۰ دلار افزایش یابد.

پیش‌بینی قیمت اتریوم از DigitalCoin نشان می‌دهد که بر اساس داده‌های تاریخی، قیمت ممکن است در سال‌های آینده ثبات زیادی نداشته باشد. قیمت می‌تواند به طور متوسط ۴۰۸۲ دلار در سال ۲۰۲۲ و ۴۵۶۲ دلار در سال ۲۰۲۳ باشد. محدوده ۶ هزار دلار در سال ۲۰۲۵ در دسترس خواهد بود، اما بعد از آن کاهش قیمت و رسیدن به ۵۵۱۸ دلار در سال ۲۰۲۶ اتفاق خواهد افتاد. پیش بینی قیمت ارز دیجیتال ETH این سایت نشان داد که این کوین می‌تواند در سال‌های بعدی شتاب بیشتری پیدا کند و به مرز ۱۴ هزار دلار برسد.

با توجه به پیش‌بینی اتریوم PricePrediction برای سال ۲۰۲۲، میانگین قیمت می‌تواند در سال جاری به ۳۸۱۱ دلار برسد و سپس در سال ۲۰۲۳ انتظار قیمت ۵۴۸۳ دلاری برای اتر می‌رود. بر اساس تحلیل تکنیکال مبتنی بر الگوریتم، پیش‌بینی قیمت ETH این سایت نشان داد که میانگین قیمت اتر تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند به ۱۱۴۶۳ دلار و تا سال ۲۰۳۰ به ۷۵ هزار دلار نزدیک شود.

این تحلیل‌های بلندمدت می‌تواند به استراتژی شما برای خروج، ترید یا هولد کمک کند و تحلیل‌های کوتاه مدت برای پیدا کردن نقاط ورود و خروج مناسب کمک‌کننده هستند.

تحلیل آن‌چین اتریوم

به گزارش سایت خبری تحلیلی ارزدیجیتال میهن بلاک چین، وقتی قیمت اتریوم را با نرخ میزان اتری که به قرارداد هوشمند وارد شده است مقایسه می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که بالارفتن این نرخ و بیشتر شدن اترهای استیک شده هنوز بر قیمت تاثیر خودش را نگذاشته است.

پیش‌بینی قیمت اتریوم در دو ماه آینده|دومین ارزدیجیتال بازار چه مسیری در پیش خواهد گرفت؟

برای اتریوم خبرهای خوبی نیز مطرح می‌شود و در راهکارهای لایه ۲ آن اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است. احتمالا آپتیمیزم توکن خودش را منتشر کند و آربیتروم در نظر دارد طرحی برای تشویق اپلیکیشن‌ها و کاربران اجرا کند. این خبرهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، باعث شد تا میزان سرمایه‌ای که در این پروژه‌ها قفل شده است، نسبت به هفته‌های گذشته افزایش پیدا کند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، اتریوم در حال مهاجرت به اتریوم ۲ است. در این آپدیت مکانیزم اجماع اتریوم از گواه اثبات کار (Proof of Work) به گواه اثبات سهام (Proof of History) تغییر خواهد کرد. برنامه این تغییر پس از استقبال زیاد از شبکه اتریوم، افزایش وحشتناک کارمزد تراکنش و مشکلی به نام مقیاس‌پذیری ریخته شد تا بلاکچین اتریوم بتواند تراکنش‌های بیشتری را پردازش کند. مهاجرت به اتریوم ۲ به یکباره صورت نخواهد گرفت و طی چند مرحله انجام خواهد شد. در این مدت کاربران می‌توانند اترهای خودشان را قرارداد هوشمند اتریوم ۲ استیک کنند.

با مشاهده روند استیک‌شدن اترها در قرارداد هوشمند ذکر شده، مشاهده می‌کنیم که روند صعودی آن همچنان حفظ شده است. تاکنون چیزی نزدیک به ۱۱.۵ میلیون اتر از ظرف ۷۱ هزار آدرس برای تامین امنیت شبکه قفل شده‌اند. افزایش میزان استیک‌ اترهای در اسمارت کانترکت اتریوم ۲، می‌تواند سیگنالی مبنی بر افزایش قیمت اتریوم در آینده به ما بدهد.

با بررسی اترهای خارج‌شده از صرافی‌ها، مشاهده می‌کنیم که روند طولانی مدت کم شدن موجودی اکسچنج‌ها همچنان ادامه دارد. میانگین ساده تعداد تراکنش‌های ۷ روزه اتر اما کاهش پیدا کرده است که نشان‌دهنده کاهش فعالیت کاربران است.

پیش‌بینی قیمت اتریوم در دو ماه آینده|دومین ارزدیجیتال بازار چه مسیری در پیش خواهد گرفت؟

در مجموع با بررسی پارامترهایی که مشاهده کردید می‌توان این گونه استنباط کرد که طبق اطلاعات آن‌چینی که برای اتریوم وجود دارد، وضعیت این رمزارز نسبتا مثبت است و مورد بزرگ و قابل توجهی که نشان‌دهنده نزول قیمت باشد وجود ندارد.

کد خبر: ۱۴۷٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha