۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
خط تولید واحدهای فاقد پروانه استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد پلمب می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد

خط تولید واحدهای فاقد پروانه استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد پلمب می شود

یاسوج - مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از بازرسی مستمر از مراکز و واحدهای تولیدی در استان خبر داد و گفت: خط تولید واحد های فاقد پروانه استاندارد پلمب می شوند.

 بهمن رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کارشناسان اداره استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بعد از بازرسی های مستمر و مرتب از واحدهای تولیدی استان، ابتدا نسبت به تذکر و اخطار در مراحل اولیه اقدام کرده و با هدف رعایت حقوق شهروندی و استفاده مصرف کنندگان از کالاهای با کیفیت و مرغوب که دارای نشان استاندارد هستند، نسبت به پلمب خط تولید واحدهای فاقد پروانه استاندارد اقدام می‌کنند.

 رحمتی با بیان اینکه طبق مفاد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالاهای اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالا با کیفیت پایین تر از حد استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است، اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۰ واحد تولیدی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با تاکید بر رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: تعیین استاندارد کالا و اطمینان از اصالت آن با ارسال پیامک قابل بررسی است.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در همین راستا مصرف کنندگان می توانند کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و در صورت تایید علامت استاندارد، استعلام لازم وضعیت کالا از طریق پیامک ارسال و توسط مخاطب دریافت خواهد شد.

کد خبر: ۱۴٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha