۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
رفع تصرف ۵۷۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان
مدیرکل منابع طبیعی همدان اعلام کرد:

رفع تصرف ۵۷۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان

همدان - خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بااشاره به رفع تصرف ۵۷۰ هکتار از اراضی ملی استان همدان در سال گذشته، گفت: هرگونه تصرف و ساخت وساز در اراضی ملی با برخورد قانونی روبرو می شود.

اسفندیار خزایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه منابع طبیعی اهمیت بسزایی در حفظ زیرساخت اقتصادی و توسعه کشور دارد، گفت: گشت زنی و کنترل اراضی ملی و جلوگیری از تصرف و تخریب این اراضی از اهداف اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان است.

وی بابیان اینکه در این مسیر هیچ گونه تفاوت و تبعیضی در برخورد با متعرضان به عرصه های منابع طبیعی وجود نخواهد داشت، افزود: بر اساس قانون ۶۹۰ مجازات اسلامی و ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع اقدامات لازم و قانونی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان افزود: درهمین رابطه سال گذاشته ۸۸۳ فقره پرونده تخلف تشکیل و نسبت به خلع ید و رفع تصرف ۵۷۰ هکتار از اراضی ملی در استان همدان اقدام شد.

وی مشارکت مردم را در حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی ملی بسیار مهم دانست و بر آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد.

خزایی بابیان اینکه مردم درصورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی باید مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گزارش دهند، گفت: اراضی برخی کشاورزان در مجاورت اراضی ملی است و عده‌ای به مرور زمان اقدام به شخم زدن زمین‌های اراضی ملی و تصاحب آنها می‌کنند که برای این افراد پرونده قضایی تشکیل می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان همچنین با اشاره به اینکه پارسال ۶۲ هکتار به ذخایر جنگل‌های استان همدان اضافه شد، گفت: گونه های گیاهی که ارزش ژنتیکی دارند یا در حال انقراض هستند باید تحت حراست قرار بگیرند.

خزایی ادامه داد: طی سه سال گذشته، هر سال یک هزار هکتار جنگل کاری به صورت گونه‌های جنگلی به استان همدان اضافه شده است.

کد خبر: ۱۴۷٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha