۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
قیمت طلا به کف حمایتی خورد و بالا رفت
روند بازار داخلی و خارجی طلا چگونه است؟

قیمت طلا به کف حمایتی خورد و بالا رفت

با وجود اینکه انس طلا کف حمایتی ۱۹۳۰ دلار را شکسته اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که قیمت طلا بیش از این کاهش نمی یابد و در بدترین حالت به ۱۸۷۰ دلار می رسد.

بازار؛ گروه بورس: انس طلا پس از اینکه تا ۱۹۶۰ دلار افزایش یافت کف ۱۹۳۰ که حمایتش بود را از دست داد و بعد از آن به محدوده ۱۹۰۰ دلار رساند و اکنون در لحظه تنظیم گزارش ۱۹۰۸ دلار است. در واقع ۱۹۰۰ دلار یک حمایت روانی است، به عبارت دیگر رند بودن عدد کمک کرد تا در این محدوده نوسان مثبت خود را حفظ کند و بعد از آن اگر وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شود می تواند در گام نخست تا ۱۸۷۰ دلار افت کند و اگر به این مرحله برسد ۱۹۳۰ دلار می تواند سقف نوسانی آن باشد.

در حال حاضر نمودار انس طلا نشان می دهد که تازه آر اس آی آن به محدوده ای ۴۱ رسیده که می تواند تا زیر ۳۰ افت داشته باشد و بعد از آن دوباره یک مرحله نوسان رو به بالا خواهد داشت، حالا با توجه به اینکه اکونومیست پیش بینی کرده قیمت کامودیتی ها تا پایان سال جاری میلادی کاهش محسوسی نخواهد داشت به نظر می رسد که انس طلا هم در همین محدوده باقی بماند و در بدترین حالت تا ۱۸۷۰ دلار افت داشته باشد، اما چندان طول نخواهد کشید که روند صعودی خود را ادامه دهد کما این که بعد از افت و رسیدن به کف ۱۸۹۶ دلار در هر انس و شروع معاملات امروز با ۱۸۹۹.۸۰ تاکنون رشدی در حدود ۰.۶۱ درصد مواجه شده است.

قیمت طلا به کف حمایتی خورد و بالا رفت

عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان طلا در ایران در این باره به بازار گفت: قیمت طلا در بازار جهانی همچنان روند صعودی را حفظ خواهد شد، زیرا در حال حاضر قیمت همه کالاها افزایش یافته و از طرف دیگر بی ثباتی در اقتصادهای بزرگ باعث شده سرمایه گذاران تقاضای بالای برای طلا به وجود بیاورند و این مساله مانع از کاهش قیمت انس می شود.

عباداله محمد ولی افزود: بازار طلا در ایران هم همچنان صعودی خواهد بود زیرا قیمت دلار دوباره بالا رفته و سیگنال های مثبتی هم از مذاکرات برجام به گوش نمی رسد،بنابراین به همین روند صعودی باقی می ماند.

کد خبر: ۱۴۷٬۴۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha