۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
سود خالص شرکت‌های شستا ۱۴ درصد افزایش‌ یافت
معاون شستا:

سود خالص شرکت‌های شستا ۱۴ درصد افزایش‌ یافت

معاون شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) گفت: میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۴ درصدی از مبلغ ۳۹ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۴۴.۷ هزار میلیارد تومان افزایش‌ یافته است.

به گزارش بازار، معبود عباس‌زاده با تاکید بر رویکرد ارزش‌آفرینی شستا، به میزان فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی گروه شستا اشاره و تصریح‌کرد: میزان فروش تجمیعی گروه شستا در سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی قبل از آن، با رشد ۷۲ درصدی مواجه بوده، به طوری که فروش از مبلغ ۹۴ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۱۶۲ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی اظهار داشت: به‌موازات این، میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ از مبلغ ۳۹ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۴۴.۷ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که این دستاوردی حائز اهمیت به شمار می‌رود.

معاون راهبری هلدینگ‌های شستا خاطرنشان کرد: شستا در سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ به‌منظور ایجاد شفافیت و انضباط مالی از شناسایی سود ناشی از معاملات درون‌گروهی و سود تهاتری اجتناب کرده است. در سال مالی ۱۳۹۹ از محل تهاتر سهام با بهای تمام‌شده دفتری، سودی معادل ۹هزار میلیارد تومان در گروه شستا شناسایی شده است؛ بنابراین سود واقعی شستا در سال مالی ۱۳۹۹ معادل ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال مالی ۱۴۰۰، به ۲۶ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی افزود: همچنین درآمدهای عملیاتی سال مالی ۱۴۰۰ در شرکت‌های تولیدی شستا (۸۵ شرکت تولیدی) نسبت به سال قبل با رشد ۳۵ درصدی از ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

عباس‌زاده گفت: با توجه به شرایط نامساعد بازار سرمایه در سال مالی ۱۴۰۰ و به‌منظور حفظ و صیانت از دارایی‌های بین نسلی و منافع سهامداران، عرضه‌های اولیه برنامه‌ریزی‌شده در سال ۱۴۰۰ عملیاتی نشد که برنامه اقدام مشخص برای عرضه اولیه‌ها در سال ۱۴۰۱ طراحی‌شده و بر اساس شرایط بازار سرمایه اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha