۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
ماشین آلات گلستان برای تامین نهاده فرسوده است
لیاقی مدیرعامل اتحادیه دامداران گلستان:

ماشین آلات گلستان برای تامین نهاده فرسوده است

گرگان- لیاقی، مدیرعامل اتحادیه دامداران گلستان با بیان اینکه ماشین آلات موجود برای تامین نهاده بسیار قدیمی و فرسوده است، گفت: با ماشین آلات موجود امکان تامین نهاده در استان نیست.

صادق لیاقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه دامداری‌ها به ویژه در بخش دام‌های سنگین در سال‌های اخیر در تامین نهاده با مشکل مواجه بودند و همین مشکلات خسارت زیادی به این بخش وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت سال‌ها است که برای تامین نهاده از ارز ترجیحی استفاده می‌کند، افزود: اگر در این سال‌ها برای مکانیزاسیون و تهیه ماشین آلات برای تامین نهاده‌های دامی به دامداری‌ها و تعاونی‌ها یارانه پرداخت می‌شد امروز می‌توانستیم بخش اعظمی از نهاده دامی را در استان تولید کنیم.

لیاقی با بیان اینکه ماشین آلات موجود برای تامین نهاده بسیار قدیمی است، یادآور شد: با ماشین آلات موجود نمی‌توانیم تامین نهاده در استان داشته باشیم و در این بخش نیازمند واردات هستیم.

وی افزود: از اسفند ماه بازارگاه تهیه نهاده دامی از سوی دولت بسته شده و هیچ نهاده‌ای به دامداران ندادند و از سوی دیگر نهاده‌های دامی در بازار آزاد نیز پیدا نمی‌شود و همه اینها سبب شده دامداران گلستانی در وضعیت بدی قرار بگیرند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران گلستان گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار گاو و دو میلیون راس گوسفند در گلستان وجود دارد که با نهاده علوفه‌ای خوراک آنها تامین می‌شود که با توجه به خشکسالی که وجود دارد این نهاده‌های علوفه‌ای نیز تا یک ماه دیگر در استان وجود نخواهد داشت.

لیاقی در خاتمه یادآور شد: اگر دولت در این راستا حمایتی نکند دامداران مجبور هستند دام‌های خود را به کشتارگاه بفرستند و در همین مدت کوتاه یک ماه هم که دولت تامین نهاده نداشته خسارت زیادی به این بخش وارد شده است.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha