۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
شناسایی صنایع فناور آذربایجان شرقی و سوق دادن آنها به سمت ایجاد شرکت های دانش بنیان
نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز خبرداد؛

شناسایی صنایع فناور آذربایجان شرقی و سوق دادن آنها به سمت ایجاد شرکت های دانش بنیان

تبریز- نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز و رییس کمیته صنعت و معدن ستاد اقتصاد دانش بنیان آذربایجان شرقی از شناسایی صنایع فناور و نوآور موجود و سوق دادن آن ها به سمت ایجاد شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، کمیته صنعت و معدن ستاد اقتصاد دانش بنیان آذربایجان شرقی ظهر امروز با حضور اعضای این ستاد در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

ابوالفتح ابراهیمی، رئیس کمیته صنعت و معدن ستاد در این جلسه با اشاره به اهم وظایف این کمیته گفت: تعیین رسته های صنعت استان برای ایجاد خوشه های دانش بنیان، کمک به ایجاد مراکز نوآوری و شتاب دهنده های تخصصی رسته ها در استان، نیازسنجی و شناسایی خلاهای فناوری و نوآوری رسته های صنعتی استان توسط شتاب دهنده ها و برنامه ریزی برای برگزاری رویدادهای تخصصی جهت ارتقاء و رفع نیاز فناوری رسته ها توسط استارت آپ ها و تیم های نوآور از جمله این وظایف است.

وی، شناسایی صنایع فناور و نوآور موجود و سوق دادن آن ها به سمت ایجاد شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرین، پیگیری لازم جهت تبدیل واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ موجود به شرکت های دانش بنیان، حمایت و توسعه بازارهای داخلی و صادرات محصولات فناور و نوآور با همکاری اتاق بازرگانی، تامین فضاهای تولیدی نیمه صنعتی برای شرکت های دانش بنیان و برنامه ریزی برای حضور توانمند بخش خصوصی در این حوزه را از دیگر وظایف این کمیته دانست.

در این جلسه، دیگر اعضای کمیته نیز به بیان برنامه های خود در راستای عمل به وظایف کمیته پرداختند.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha