۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
محرومیت های زیرساختی «ایوان» رفع نشد| ضرورت حل مشکلات کنارگذر
بازار گزارش می‌دهد؛

محرومیت های زیرساختی «ایوان» رفع نشد| ضرورت حل مشکلات کنارگذر

ایلام- شهرستان ایوان یکی از مناطق پرظرفیت استان ایلام در بخش های مختلف است که در حال حاضر با مشکلات زیرساختی از جمله نبود کنارگذر مواجه است.

بازار؛ گروه استان ها: نبود کنارگذر به عنوان مهمترین مشکل زیرساختی در شهر ایوان شناخته می شود، در حال حاضر به دلیل نبود کنارگذر اکثر راه های ورودی به شهر ایوان دچار فرسودگی شده اند.

نبود کنارگذر باعث شده زیرساخت های شهری ایوان آسیب جدی ببینند، بسیاری از شهروندان از وضعیت زیرساخت های شهر ایوان رضایت ندارند.

تمامی زیرساخت های شهر آسیب جدی دیده است
یکی از شهروندان ایوانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به دلیل اینکه اکثر ماشین های سنگین از وسط شهر و خیابان های شهر می گذرند، تمامی زیرساخت های شهر آسیب جدی دیده است.

محمد احمدی بیان کرد: سال های زیادی است که آسفالت خیابان های شهر ایوان به دلیل تردد ماشین های سنگین آسیب جدی دیده ولی متاسفانه مرمت و بهسازی نشده است.

شهرستان ایوان در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ی ترافیکی مواجه بود و یکی از مطالبات مردم این شهرستان، ایجاد کنارگذر است. چند سال پیش طرح کنارگذر ایوان کلنگ زنی و عملیات اجرایی طرح آغاز شد ولی با وجود معارضان پیشرفت کار مناسب نیست.

مشکلات پروژه کنارگذر ایوان حل شد
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طول پروژه کنارگذر ایوان ۹ کیلومتر است که در چند سال گذشته عملیات اجرایی آن شروع شده است.

مبلغ قرارداد اولیه این طرح در مجموع ۱۶۵ میلیارد تومان است که برای اجرای کنارگذر شهر ایوان ۴۴ دستگاه پل احداث می شود که دو دستگاه از این پلها، پل بزرگ با دهانه ۵۰ متری خواهد بود

عبدالله بهادری با اشاره به مشکلات پروژه به دلیل وجود معارضان، افزود: با تمهیداتی که در نظر گرفته شد مطالبات معارضان منطقه پرداخت شد و از این نظر دیگر مسئله ای وجود ندارد.

محرومیت های زیرساختی «ایوان» رفع نشد| ضرورت حل مشکلات کنارگذر

وی افزود: کار پیمانکار قبلی با توجه به وضعیت تخصیص اعتبارات خاتمه یافت و هم اکنون پروژه در دو قطعه ۶ و ۳ کیلومتری توسط دو پیمانکار آغاز شده است.

وی مبلغ قرارداد اولیه این طرح در مجموع ۱۶۵ میلیارد تومان (۱۰۱ میلیارد برای قطعه ۶ کیلومتری و ۶۴ میلیارد تومان برای قطعه ۳ کیلومتری) عنوان کرد و افزود: برای اجرای کنارگذر شهر ایوان ۴۴ دستگاه پل احداث می شود که دو دستگاه از این پلها، پل بزرگ با دهانه ۵۰ متری خواهد بود.

کنارگذر شهرستان دوباره به چرخه فعالیت بازگشته است
فرماندار ایوان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شهرستان ایوان از لحاظ زیرساخت شهری متاسفانه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

حجت الله اکبری بیان کرد: کنارگذر شهرستان دوباره به چرخه فعالیت بازگشته است که اگر این پروژه به اتمام برسد بسیاری از مشکلات شهری و حمل ونقل مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: با رفع مشکل معارضان پروژه کنارگذر ایوان انتظار داریم با پیمانکار جدید و پای کار، این پروژه در سال آینده به اتمام برسد.

لزوم تعیین تکلیف معارضان کنارگذر غربی ایوان
معاون عمرانی استانداری ایلام روز گذشته در نشست تعیین تکلیف معارضان کنارگذر غربی ایوان با بیان اینکه بخشی از زمین‌های این پروژه تملک شده و بخش دیگری به دلیل اینکه مالکان آنها سند ندارند، با مشکل مواجه شده است، تصریح: اجرای این پروژه با مشکلاتی مواجه است که امیدواریم با تشریک مساعی و در چارچوب قانون مشکلات این پروژه را حل کنیم.

برای پرداخت پول به مالکان، زمین های قولنامه ای باید اثبات مالکیت شوند، در شأن مردم ما نیست که پروژه های عمرانی را با روند قضایی پیش ببریم

محرومیت های زیرساختی «ایوان» رفع نشد| ضرورت حل مشکلات کنارگذر

سعید هژبری گفت: افرادی که زمین آنها در مسیر کنارگذر ایوان قرار گرفته و سند تک برگ یا دفترچه‌ای دارند، موظف‌ هستند که سند را به نام اداره کل راه و شهرسازی انتقال دهند زیرا در صورت استنکاف مشمول ماده ۸ می‌شوند.

وی افزود: مالکانی که سند اصلاحات ارضی دارند باید انحصار وراثت داشته باشند و موافقتنامه بین خانواده و همچنین تعهد محضری داشته باشند، سپس زمین را به نام اداره کل راه و شهرسازی منتقل کنند تا مطابق قیمت کارشناسی پول زمین به آنها پرداخت شود.

هژبری با بیان اینکه برای پرداخت پول به مالکان، زمین های قولنامه ای باید اثبات مالکیت شوند، تصریح کرد: در شأن مردم ما نیست که پروژه های عمرانی را با روند قضایی پیش ببریم.

کلنگ اجرایی طرح کنارگذر ایوان به عنوان یکی از مطالبات مردمی و رفع گره ترافیکی در سال ۹۷ به زمین زده شده و حالا بعد از گذشته سه سال این طرح تکمیل نشده است.نیاز است با تعامل مردم و مسئولان این طرح که نقش مهمی در توسعه زیرساخت های شهرستان دارد، هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۱۴۷٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha