۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
پیشنهاد وزارت اقتصاد برای جلوگیری از قاچاق گندم و بهینه‌سازی مصرف نان
در جلسه ستاد اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت؛

پیشنهاد وزارت اقتصاد برای جلوگیری از قاچاق گندم و بهینه‌سازی مصرف نان

راهکارهای پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی برای جلوگیری از قاچاق گندم به کشورهای همسایه و ضرورت بهینه‌سازی مصرف نان در کشور، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار، در این جلسه که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد، پیشنهادی از وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن قیمت گندم و نان برای مصرف کننده هیچ تغییری نمی‌کند.

بر اساس تصمیم اعضای ستاد، مقرر شد با توجه به اهتمام دولت بر کنترل قیمت نان و جلوگیری از افزایش بهای آن، جوانب گوناگون این طرح توسط دستگاه‌های مسئول بررسی و نتیجه برای تصمیم‌گیری به جلسات آینده ستاد ارائه شود.

در این جلسه همچنین مسئله خروج ارز به شکل سرمایه از کشور مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های متولی موضوع، سیاست‌های پیشگیرانه لازم را در این زمینه طراحی و ارائه کنند.

سومین دستور کار جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، ارائه گزارش دبیرخانه ستاد در مورد وضعیت قیمت کالاها بویژه اقلام خوراکی و آشامیدنی بود که رئیس جمهور دستور داد دلایل افزایش قیمت برخی از این اقلام در فروردین ماه بررسی و گزارش دقیق آن از سوی دبیرخانه ستاد ارائه شود. دستگاه‌های اجرایی متولی نیز موظف شدند، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از افزایش بدون منطق قیمت اقلام خوراکی به کار گیرند.

کد خبر: ۱۴۷٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha