۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
امکان ساخت گروهی خانه در نهضت ملی مسکن سمنان وجود دارد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

امکان ساخت گروهی خانه در نهضت ملی مسکن سمنان وجود دارد

سمنان- رجبی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه امکان ساخت گروهی در نهضت ملی مسکن وجود دارد، گفت: متقاضیان در گروه‌های سه الی چهار نفره، خودشان می‌توانند خانه خود را بسازند.

مهدی رجبی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طرح نهضت مسکن ملی تقاضا محور است، تاکید کرد: در نتیجه این سیاست است که اولویت با افرادی خواهد بود که وجه خود را واریز کرده باشند و لذا برای این دسته از افراد خانه ساخته می شود.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی در این طرح بر این است که ساخت خانه برای متقاضیانی که واریز وجه انجام داده و ۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرده اند، انجام شود، تاکید کرد: بنابراین به میزان متقاضیانی که واریز وجه کرده اند در شهرهای تابعه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان، خانه ساخته خواهد شد و تحویل مردم می شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه متقاضیان به دو طریق در این طرح حضور دارند که یا به صورت ساخت گروهی خشودشان خانه خودشان را می سازند و یا از طریق ساخت آپارتمان ها برای آنها خانه ساخته می شود، گفت: در هر دو صورت منع و مشکلی در استان سمنان وجود ندارد.

اولویت با افرادی خواهد بود که وجه خود را واریز کرده باشند

رجبی درباره واگذاری به صورت گروهی نیز گفت: متقاضیان در گروه های سه الی چهار نفره مراجعه و در این طرح، خودشان اقدام به ساخت خانه می کنند و عملا مبالغی که واریز کرده اند را به خودشان می دهیم تا از طریق آن بتوانند واحد هایشان را تکمیل کنند

وی با بیان اینکه تمام گروه ها البته از تسهیلات بانکی ۳۵۰ میلیون تومانی هم استفاده می کنند و منعی برای هیچ نوع ساخت و ساز وجود ندارد، گفت: در ساخت گروهی مهم تفاهم و همراهی افراد است وگرنه منعی در این زمینه هم وجود ندارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان بیان کرد: خوشبختانه زمین برای ساخت مسکن ملی تامین و در برخی شهرهای استان عملیات ساخت هم آغاز شده و امیدواریم که به زودی بتوانیم این سیاست دولت سیزدهم که به دنبال خانه دار کردن مردم است را به خوبی در استان اجرا کنیم.

به گزارش بازار در ۱۹ شهر استان سمنان زمین برای مسکن ملی تامین شده است از سوی دیگر تعداد افرادی که برای مسکن ملی استان سمنان ثبت نام کردند تقریباً دو برابر ظرفیت است که افراد فاقد صلاحیت قاعدتاً از این دایره حذف خواهند شد. گفتنی است استان سمنان دو اداره کل راه و شهرسازی در استان سمنان و شاهرود (شامل شهرستان های شاهرود و میامی) دارد.

کد خبر: ۱۴۷٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha