۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
صدور اسناد حد نگاری برای مناطق آزاد ظرف یک ماه آینده
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد

صدور اسناد حد نگاری برای مناطق آزاد ظرف یک ماه آینده

بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ان شاءالله ظرف یک ماه آینده برای تمامی مناطق آزاد اسناد حدنگاری صادر می‌شود.

به گزارش بازار، حسن بابایی درباره صدور اسناد تک برگی برای مناطق آزاد افزود: پیرو جلسات کارشناسی مستمری که بین مناطق آزاد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برقرار بود الحمدالله امروز تفاهم نامه‌ای در ۹ ماده منعقد شد، یکی از محورهای اساسی تفاهم نامه بحث حدنگاری و تثبیت مالکیت در مناطق آزاد است.

وی گفت: با توجه به اینکه برخی از افراد سودجو در راستای منافع خود اقدام به زمین خواری و تزلزل مالکیت‌ها در این مناطق کردند ان شاءالله با انعقاد این تفاهم نامه ما شاهد آن خواهیم بود که در آینده‌ای نزدیک بحث تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد حدنگاری در تمامی مناطق آزاد انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه قول می‌دهیم که ظرف یک ماه آینده اسناد حدنگاری تمام مناطق آزاد ما صادر خواهد شد افزود: همچنین با تلاش همکاران ما در واحد ثبتی و مساعدت مناطق آزاد هفته آینده سند تک برگی و حدنگاری مناطق آزاد کیش صادر خواهد شد.

بابایی درباره مقابله با شرکت‌های صوری نیز گفت: برای برخورد با شرکت‌های صوری فارغ از اینکه این شرکت‌ها در مناطق آزاد فعالیت می‌کنند یا خیر، چارچوب‌های را تعریف می‌کنیم تا شرکت‌هایی که فعالیت شان واقعی است، در خط قانون قرار بدهیم.

وی افزود: برای مشخص شدن فعالیت واقعی شرکت‌ها نیز بررسی می‌شود که آیا مجامع و جلسات هیات مدیره این شرکت‌ها مرتب تشکیل می‌شود و آیا واقعاً در بحث تولید فعالیت می‌کنند و ارکانی که در قانون تجارت پیش بینی شده بر اساس آن فعال هستند یا خیر.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ما در این خصوص برنامه‌ای داریم که ان شاءالله دوستان ما در ثبت شرکت‌ها نسبت به شناسایی شرکت‌های صوری اقدام کنند و شرکت‌هایی که صوری هستند از فعالیت این شرکت‌ها جلوگیری شود، چون زمینه بسیاری از جرائم به ویژه جرائم اقتصادی ناشی از فعالیت این شرکت هاست و در واقع سر منشاء آن را در شرکت‌های صوری و کاذب می‌بینیم.

کد خبر: ۱۴۷٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha