۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
تشکیل بانک زمین برای تسریع اجرای طرح ها ونظارت
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد

تشکیل بانک زمین برای تسریع اجرای طرح ها ونظارت

مدیر عامل سازمان زمین ومسکن گفت تشکیل بانک زمین این امکان را فراهم می کند تا دستگاههای نظارتی به موقع همه داده های زمین را در اختیار داشته و از وضعیت زیر مجموعه راه وشهرسازی در این زمینه مطلع شوند.

به گزارش بازار، علیرضا فخاری معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: هدف از تشکیل بانک زمین شفاف سازی است تا به بررسی وضعیت دارایی‌ها در سطح کشور بپردازیم و لایه‌های مختلف اطلاعاتی وموقعیت‌های ان‌ها راسنجش و کاربری زمین‌ها را تعیین کنیم.

وی گفت:درچگونگی بهره برداری از دارایی‌هایی در قالب زمین ومسکن در سطح فعالیت‌های وزارت راه وشهر سازی نیازمند داده‌ها وستاده‌هایی بودیم که در قالب بانک زمین طراحی کردیم واین بانک شکل گرفت.

فخاری افزود: بانک زمین برای پایش وپالایش داده‌های حوزه دارایی های وزارت راه وشهر سازی است و امروز ما با داده‌های زیادی در سطح کشور مواجه هستیم که از طریق بانک زمین پایش وتوزیع می‌شود و در برنامه ریزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی افزود:بالغ بر یک میلیون ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی دولتی در سرا سر کشور را ثبت وضبط کردیم ودر اختیار بانک زمین قرار گرفت.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در هر طرحی مثل طرح نهضت ملی مسکن می‌توانیم به بانک زمین مراجعه واطلاعات اولیه را از انجا دریافت کنیم.

وی افزود:تغییراتی که در فرایند بار گذاری اراضی صورت می‌گیرد در بانک زمین تثبیت می‌شود ووضعیت نهایی زمین را می‌توانیم بررسی کنیم وسپس تصمیم بگیریم با این دارایی‌ها چه اقداماتی انجام شود.

فخاری تاکید کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ازاطلاعات این اراضی استفاده شد که کم وبیش با بهره گیری از ظرفیت موجود در بانک زمین والحاقات جدیدی که در حوزه شهرها صورت گرفت می‌توانیم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای نهضت ملی مسکن، زمین شناسایی کنیم که یک مییلیون ۴۰۰ هزار واحد در مراحل الحاق است وباید به شورای عالی برنامه ریزی استان و شورای عالی استان‌ها برود چه در استان‌ها ومرکز تعیین تکلیف شود.

وی درباره باقیمانده مسکن مهر نیز گفت:در حوزه زمین ومسکن ۳۵ هزار واحدمسکن مهر باقی مانده است که در حال حاضر در دستور کار است.

فخاری افزود:بخش از این مشکلات مربوط به سازندگان، بخش دیگری مربوط به خدمات روبنایی وزیر بنایی است که باید از قبل تامین می‌شد که نشد وبخش اخر مربوط به مردم است که در پرداخت‌ها تعلل کردند وزمان را از دست دادند.

کد خبر: ۱۴۷٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha